Thw Winter Olympics!

Om någon har missat det, så var invigningen till Winter Olympics i Vancouver ikväll. Jag och Suss landade på Chilis lounge och kollade på den på storbildstvn. Det var intressant. Björnar av julgransslingor, urfolksinvånare som rockade loss tillsammans med irländare med converse och fiol och en kille som såg ut lite som Leonardo diCaprio i Gilbert Grape och "flög" över ett rågfält. Ett tag var jag rätt säker på att Roger Pontare skulle hoppa in och sjunga. och minsann, hans tvilling som talade om sammanhållning och allt sånt där hoppade fram, och alla urinvånare stannade framför honom och tittade på honom som om han var Jesus. Han talade verkligen precis som om han talade till FN i hopp om att stoppa ett kärnvapen krig, samma styrka i rösten och allvarsamhet och "Yes, we can!" anda.  
  Vi hoppade till och hejade när Foppa bar in flaggan för Sverige och vi letade efter folk vi kände igen i Sveriges 105 man stora trupp. Jag kände bara igen kaptenen för det svenska curlinglandslaget för damer.  Blir att ta reda på när hockeyn går här, så kan jag titta på det och heja. Kanske måla Sverigeflagga igen. Måste erkänna att jag har blivit lite biten nu.

Kvällen citat:
Jag: Men kolla, det är ju han! ( De visar en bild på vad jag tror är Joe Biden, men kommer inte på namnet)
Suss: Det är ju han som sitter bakom Obama och skrattar när han håller tal!

Tre mijljoner dåliga skämt senare:
Jag: .... du borde fan anmäla dig till parlamentet. Jag kan vara din manager och tjäna pengar på det!
Suss: Hehe du kan vara min vicepresident och sitta i bakgrunden och skratta!

När det var dags att betalal talade vår servitör om för oss att vi hade suttit och asgarvat i två timmar i hela restaurangen. Så kan det gå när man är övertrött efter en vecka som det här! Det hemska är att citaten ovan är skämten som var på högre nivå. Och nu när jag läser det ser de inte ens speciellt kul ut, men jag lovar. Att vara de två utlänningarna som är högljudda på ett språk ingen fattar och garva åt random grejer är jättekul när man har jobbat alldeles för mycket. Och hur vi gjorde om "Jag går och fiskar" ska vi inte ens tala om...

Nej, nu ska jag lyssna lite på Pheonix och sedan sova, åka till Willowbrook mall imorrn och sedan fira Carina som fyller 20 på söndag! Himla många som fyller år i dagarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0