Uck

Förkylning, säger jag bara. Hatar. Hatar. Trist. Tråkigt. Ingen mening. Bara blä. Glad att det är helg så att jag kan vila upp mig. Ingen glad och händelsespäckad helg, nejdå. Istället sitta hemma vid datorn och när man väl bestämmer sig för att gå upp för trappan blir man helt anfådd.
  Gårdagen var faktiskt helt okej. Ungarna hade snowday men jag fick lite sovmorgon. På eftermiddagen stack vi och grannarna till pulka "backen" och åkte lite, kul att träffa Rosa igen efter ett tag. Hon är grannens au pair som ska åka hem om en vecka, blev bjuden på hennes avskedsfest nästa fredag. Träffade även den nya au pairen Anna som verkar vara en superrolig tjej, hoppas jag träffar henne snart igen!
  På kvällen var vi tre famijler och sammanlagt 17 pers tror jag som drog till ett habachi ställe. Jag hade ingen aning om vad detta var, och min närmsta gissning var på någon slags judisk kebab. Visade sig att det var ett japanskt ställe, där de lagar maten vid bordet precis som på filmer. Var ganska kul att se på det, började med att de eldade som fan med olja på bordet och sedan försökte kasta broccoli i munnen på folk. Efter ett litet tag började "chefskocken" spela på en flöjt... var rätt så kul att se.

Stack hem och gjorde färdigt dagens tvätt samt ställde in mig på en hemmakväll, trodde att mitt huvud skulle explodera. Precis när jag var färdig ringde Suss och övertalade mig att hänga med ut på bion, lättövertalad som jag är hängde jag med. Satt och tryckte näsduken mot näsan större delen av filmen eftersom jag själv tycker det är skitstörigt när folk snorar på filmer. Vi såg Valentines Day, den var helt okej. Var uppbyggd på samma sätt som Love Actually, visade hur olika människor firade Valentines Day. Love Actually var ju självklart 100 gånger bättre, men Valentines Day dög bra att döda ett par timmar igårkväll. 
  Åkte hem men kände inte för att lägga mig på en gång, och det slutadde med att jag ringde upp lillasyster som även hon var förkyld. Fick reda på hur Prinsessan och Grodan och Sagan om Desperadaux slutar, kul att höra hennes och pappas röst, har inte pratat med dem via telefon sen jul.

Ska hoppa in i duschen, och ikväll ska jag bara iväg och plocka upp Tereza för en fika och lite eventuell shopping. Morgondagen kommer säkert att bli ungefär likadan som idag, massa slapp och sedan ut för att fika på kvällen. Är lite bitter, känns som omman har slösat bort ett par dagar... suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0