Veckans första arbetsdag

Scen hemma i Suss källare igårkväll:
Jag:... men varför visar de curling när Sverige spelar hockey mot Tyskland?
Suss Hyperventilerar och Panikletar efter live sändningar på internet i en kvart innan
Jag: Men... kan vi inte kolla om någon kan skypa matchen till oss?

Så det slutade med att ett antal norrlänningarna fick telefonsamtal vid halv tre på natten, och att ett par skåningar fick lite desperata mejl och meddelanden skickade på msn. Till slut fick vi tag på en av kompisens grannar som skypade till oss, och precis när vi drog en lättnadens suck beslutade sig curlingen för att det var nog, och lagom till några minuter in i andra perioden fick vi äntligen tillgång till matchen. Äntligen!
Sverige vann som ni säkert vet, behöver jag säga att jag hoppade ur soffan och gjorde segerdansen vid båda målen?

Första arbetsdagen på ett tag då. Måste erkänna att det var skönt att vara tillbaka och få lite struktur, stress och skrattanfall med mina barn igen. Fick höra det mesta om deras Washington trip, bland annat att Ovala Rummet är mycket mindre än vad det ser ut att vara på bild.
  Playdates och en bihålsinnflammationssjuk lillkille hela dan, gick riktigt fort, inte en lugn stund som vanligt när jag jobbar. Måste upp läskigt tidigt imorrn, så jag stack till gymmet för en genomkörare vilket resulterar i att jag är helt slut, vilket ger mig fördelen att jag kna somna i vettig tid i natt så jag orkar upp imorrn. Mission acomplished!
  Förshoppningsvis slutar jag tidigt imorrn, och sedan är det helg! Jag tycker att att den senaste veckan med fem lediga dagar och två arbetsagar är det som borde gälla istället för tvärtom. Jag skulle ha energi till att förändra världen om jag fick ha det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0