Dagens lärdom

I USA har man inte samma sorts strumpor som hemma i sverige. De går liksom inte upp över anklarna och slutar nere vid fotknölarna. Lite obekvämt och kallt tycker jag, men inte något större problem.
  Om man inte är som jag och impulsivt hoppar i ett par skridskor. För då får man skoskav så in i!
  Skridskoåkningen var inte vidare planerad, utan mest en impulsivgrej. Jag skulle egentligen med Suss till Target och kolla på lite grejor, men en kompis som hette Alex ringde henne och tyckte vi skulle följa med honom och åka skridskor istället. Sagt och gjort! Och jag måste säga, i det här fallet ger övning färdighet! Jag har åkt skridskor tre gånger den här säsongen och inte druttat på ändan en enda gång. Jag har inte ens åkt in i en annan människa, yay me! Fast jag kan svära att alla femåringar som aldrig har varit på isen innan siktar in sig på att åka framför mig precis när jag får upp farten! Lite småkul är det allt, även om jag under vissa perioder ser mer ut som en väderkvarn på vift...

Imorrn blir det tidigt morgon. EXTREMT tidig morgon. Dvs jag börjar halv 7. Arrghhh... och sen måste jag hålla mig vaken tills att de kommer och lämnar maten mellan 9 och 11. Ja, här kör de hem maten till dörren till oss. Superskönt!
Jag har i alla fall fått reda på att fredagen då mamma och lillebror är här kommer jag antagligen bara att jobba på morgonen, och sen är jag ledig hela eftermiddagen och då blir det NY för hela slanten! Familjen ahr tydligen någon Bar Mitzvah i Boston som de ska vara på hela helgen... Snart februari, inte så långt kvar faktiskt och jag räknar nästan dagarna! Nästa helg när jag ska in till NY ska jag köpa biljetter till Lejonkungen som vi ska gå på på min födelsedag!

Nej, nu ska jag gå och lägga mig så jag inte är helt zombieaktig imorrn. Godnatt alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0