Elinor, Elinor Elinor, Ellie, Elle, Ellie...

Ni vet det där klippet från Family Guy? Där Stewie står och kallar på Lois hur många gånger som helst för att få hennes uppmärksamhet?
Ungefär så har man eftermiddag varit. Nuff said.

Sen så har det även framkommit att min lilltjej är helt galet musikbegåvad. Hon skulle lära mig sjunga Yankee Doodle, varpå jag börjar spela den på pianot. Sen plinkar jag fram blinka lilla stjärna och Broder Jacob vars noter står framme. Plötsligt börjar ungen spela efter Broder Jacob, helt rätt utan att kunna noterna och bara efter att ha hört mig spela den och efter att ha kollat på mina fingrar en gång. Efter tre gånger kunde hon hela. Utan problem.
  Efter middagen drog hon ner mig, och så fortsatte det. Jag spelade typ en gång, och tre sekunder senare kunde hon det. Hon måste få pianolektioner, den ungen. Lite stolt blir man allt!

http://www.youtube.com/watch?v=cNkp4QF3we8


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0