Martin Luther King Day

Jag är inte riktigt klar på vad detta betyder. Jag vet vem Martin Luther King var (I have a dream), men det verkar vara en sådan helgdag då man ska uppmärksamma viktiga saker fast man är egentligen bara glad för att man är ledig från skolan/jobbet. Ungefär som första maj hemma då. 
  Jag jobbar. Jag är inte ledig, fast jag kommer nog att ha en helt okej dag. Barnen har playdates HELA dan, fast det är bara tjejens playdates som är hos oss. Vilket betyder att jag kan läsa, slappa eller något annat istället för att behöva vara mänsklig sköld när småkillarna leker Star Wars framför TV/datorn/andra ömtåliga grejor.
  Nåja. Uppenbarligen har inte alla företag ledigt eftersom föräldrarna jobbar.
  Vem vet? Jag kanske skriver ett inlägg om jämlikhet mellan svarta och vita senare om jag orkar eller får några ideer.

Jag har köpt världens skönaste stövlar! Jag skulle egentligen bara kolla efter ett par billiga stövletter med klack, max 20 dollar, men gick in i affären och tänkte att jo, jag skulle nog behöva ett par EMU stövlar. För er som inte vet, är EMU i stort sett samma sak som UGG. Fast billigare. Och mina gamla stövlar som jag köpte för 25 dollar i en budget affär höll bokstavligt talat på att falla ihop. Och egentligen borde jag ju inte köpa stövlar av fårskinn... men... de var det skönaste jag någonsin hade provat. Inget skämt, de var helt underbara! Så jag pungade ut 60 dollar och gick nöjt hem med de skönaste stövlarna i världen. De är fodrade i ull!
  Sen stack jag till matäffren och köpte hårfärg! Färgade håret med stor elegans över toavasken igårkväll. Nu är det rött och fint igen, och förhoppningsvis ska jag klippa det på lördag. Måste bara bli färdig att ringa och beställa tid.

Just nu sitter jag och är kund i tjejernas "restaurang". De spelar ABBA för mig och jag har beställt tacos med cola och sallad.



På tal om jämlikhet och sådant...



Dakota Apartments, där Yoko One fortfarande bor? John Lennon bodde i alla fall där när han blev skjuten.



Här är framsidan. Skulle ja fått med hela byggnaden hade jag varit tvungen att gå rakt ut i gatan, och det kändes inte jättesäkert. Men de hade vakt och allting, riktigt fancy ställe.


Nu fick jag precis min tacos, pizza och kycklingsoppa med ärtor. Gotta go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0