Min personliga lilla väckarklocka

Hallå? Mobiltelefoner, digitalklockor och annat är ju fetute. Det är 6-åriga småpojkar som gäller nu för tiden! Bara så ni vet.
  Lillkillen knackade på min dörr (har fått honom att göra det på morgonen nu så att jag inte behöver kasta mig ner under täcket om jag skulle vara i klädesbytartagen), tassade in i rummet med ett brett leende och gav mig en kram. Sedan gav han mig papper och penna.
"Get to work!"

Jag råkade lova att jag skulle göra en målarbok till honom så fort jag fick tillfälle. Vilket tydligen är kl 06.45 enligt honom. Inte alls tidigt, nej då. Han slog sig lugnt ner på golvet och började rita innan jag ens hade slutat se suddigt.
  Lyckades tillslut maka ut honom ur rummet så jag kunde göra mig färdig.

Resten av morgonpasset gick bra. Ovanligt bra faktiskt. Både barnen och jag var på gott humör och var klara ovanligt tidigt, till och med tidigare än mamman. Sedan gjorde jag en supergod frukost med toast och jordnötssmör, grekisk yogurt med en massa  bär och te. Jag gillar sådana frukostar, när man har hela förmiddagen på sig. Nu sitter jag här framför datorn och lyssnar på Coldplay och tänker på New York. Jag är rätt glad att vara här just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0