Tabula Rasa

Det slog mig igår att det inet bara var ett nytt år, utan ett nytt decennium. 00-talet är över. Totalt över. Det var ett decennium som Markolioo sjöng om millenium två och sen Sagan om Ringen hade premiär.
Vid förra decennium skiftet som även var ett milenniumskifte fattade jag inte riktigt grejen. Jag hade inte tio år i mitt minne.  Mnns jag det som har hänt under de senaste tio åren och när jag tänker på det känns det lite som om mitt huvud kanske sprängs.
Nästa gång det här händer så är det bara tre månader kvar tills jag fyller 30. Oh. My. God. Och då kommer det att vara 20-talet. Haha, jag kan inte låta bli att tänka på 1920 talet istället när jag tänker på 20-talet. På ett sätt undrar jag var jag kommer att vara i mitt liv då. Jag ser igna barn under de närmaste 10 åren, jag göra bara inte det. Vad jag ser istället är en massa resor kring Europa, Asien,Australien och Afrika efter att USA är avklarat. Trot eller ej, men jag har blivit fruktansvärt sugen på att göra en backpacking resa mellan USA och universitet. Bara för att se till att jag verkligen gör det.
När man tänker på 70-talet tänker jag på hippies, 80-talet på galet hår och musik, 90-talet på de där stora Musse Pigg tröjorna... men när jag försöker tänka på 00-talet, så har jag en massa saker och ingenting. Och vad kommer 10-talet att bestå av? Vad kommer att ploppa upp i mitt huvud när jag tänker på 10-talet om 20 år?

Jaja. Nu har jag filosoferat färdigt om det. Jag har precis vaknat och klockan är redan 4 efter en himla skön sömn. Och nu är jag ledig i några dagar, gud så skönt! Behöver bara jobba imorrnkväll, men då kan jag bara kolla på film och äta godis i några timmar. Kan faktiskt leva med det jobbet. Idag ahr jag absolut INGA planer. Tänker ta en dusch, fixa det sista av tvätten, sen ska jag gå till 7eleven och köpa nytt telefonkort, bort till banken och sätta in lite pengar och kanske bort till Shoprite, hyra en film och kanske vara helt osocial ikväll. Så skönt att bara slappa efter den sista veckan. Om jag hittar någon som vill gå med mig kanske jag drar bort till bion, är lite sugen på att se Sherlock Holmes faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0