The State of the Union

Fick skynda mig hem från gymmet för att inte missa detta. Höll nästan på att störa ihjäl sig på Världens Slöaste Subway Kille, men sedan gav han mig några gratis kakor eftersom jag var den sista kunden på hela kvällen. Hihi.

The State of the Union är tydligen något tal där presidenten sammanfattar året som varit och berättar planerna för det som kommer. Det är tydligen något som de har varje år och som typ alla kollar på. Jaja, jag slog mig ner med mina kakor och kollade. Hittils har det varit:

30 % patriotism
10 % Oh vi tog över i en kris, att alla inte bor i miljondollar villor är inte vårt fel
5 % manusskrivna skämt
10 % kom igen Republikaner, var inte så himla gammalmodiga. Att alla ska kunna gå till sjukhuset är faktiskt inte en så dålig ide!
10 % I am a strong leader and so is America
5 % Vi måste tänka på miljön. Lite i alla fall. För annars kommer vi två efter Europa och Kina.
15 % Vi. Måste. Skapa. Jobb.
15 % Vi. MÅSTE. Spara. Pengar.

Typ. Egentligen är det ett hyllningstill den den vita medelklassen. Och Obamas egen regering. Nu är jag rätt säker på att min katt skulle gjort ett bättre jobb än W. Bush, men det är ganska svårt att egentligen få ut vad Obama egentligen menar bakom allt hyllande av framtidsmöjligheter, skattesäkningar, jobbmöjligheter och common sense.
  Fast tydligen måste det vara jättestora skillnader. För mellan varje "slutkläm" ställer sig alla Demokrater upp och jublar, medans alla Republikaner stirrar ner i golvet som om de är helt cranky över vad som sägs. Vilket de antagligen är. Det ser ganska roligt ut. Och de ställer sig verkligen upp mellan varje slutkläm. Varenda en. Och de inträffar ungefär varannan minut.

Nu tror jag han avslutar. Han pratar om säkerhet. Jaja. Hot mot nationen. Al-quida. Afghanistan. Utbilda så de kan ta hand om sig själva. Så att kriget kan sluta. Alla soldater ska tydligen vara hemma vid 2012. Så han avslutar tydligen kriget. Ännu mera jubel från publiken. Snart gör de nog vågen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0