Utah mom missing

Fullpeppad med energi efter två veckor med slapp och skräpmat knallade jag ner till gymmet imorse innan jag ens åt frukost. Hoppade glatt upp på rullmattan och satte i mp3spelaren samtidigt som jag tittade lite grann på TVn framför mig. Det var ett av de där morgonnyhets programmen som rapporterar om allting från utrikesnyheter till bortsprungna hundar. Plötsligt kommer ett inslag om en "Utah mom missing". Jag hörde ingenting av det de sa eftersom jag lyssnade på musiken, men några sekunder in i inslaget kommer typ en reklamfilm. Om mamman. det var massa bilder på henna där hon lutade sig mot träd, klappade katter, kramade barn, skötte trädgården osv tillsammans med texter där det stod Loving mom, Dear friend. Jag slår vad om att de hade någon cheesy, klassisk musik i bakgrunden, typ Peer Gynt. Under en liten stund funderade jag på om det verkligen var nyheterna, eller om de hade slangt in någon filmtrailer mitt i allting. Absolut inget att skratta åt egentligen, men jag tyckte det var så komiskt. Är inte det lite overkill att göra en minifilm om mamman och vilken himmelsk person hon var? Ja, ett helgon, och titta så vacker och oskyldig hon är... Vem kom egentligen på den iden? Hej, kulturkrock.

Kommentarer
Postat av: sascha olson

Hej ellinor sascha sharons lilla syster vill också jobba som au piar. Har du några tips? Hoppas du trvis bra där lycka till

kram

maya

2010-01-09 @ 11:56:56
Postat av: Elinor

Hejhej! Det absolut viktigaste är att hitta en familj man trivs med. Värdelöst att vara i en familj man inte gillar även om man är i typ Kalifornien, då flyttar man ändå tillslut. Och var noga med att kolla upp schemat osv innan man åker. Hitta en organsisation du trivs med och som känns seriös. Har familjen haft au pairer innan så försök få kontakt med dem och kolla vad de säger. Och se det verkligen som ett jobb, vissa saker är jättetuffa och man måste stålsätta sig, men det är definitivt värt allt om man är up for it! När familjerna ringer för att intervjua, förbered dig själv så att du har någonting att säga.

Jag hamnade i USA pga att att jag gillade den här organisationen och de hjälpte mig jättemkt hemma i sverige, men här har jag inte haft så mkt med dem att göra, har tom hört en hel del dåliga grejer om dem. Jag har haft tur som inte har behövt vända mig till dem om några problem. Dessutom, sök i god tid... senast tre månader innan du vill åka och då kan man ändå inte garantera att man kommer iväg när man vill. Ville åka i Sept, fick min familj i Juni och kom ändå inte iväg förren i okt pga att min familj inte behövde au pair förren då. Hör gärna av er om hur det går!:D hälsa sharon och sascha!

2010-01-09 @ 18:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0