12.35 AM

Ännu en dag i nästan uteslutande horisontellt läge har flutit förbi. Vaknade mitt i gårdagsnatten och var övertygad om att hade det banne mig slagit till på riktigt. Jag hade så ont i hela överkroppen att jag var övertygad om att jag hade åkt på någon maginfluensa, symptomen var inte alls olika från det jag kände femton minuter innan helvetet satte igång förra februari, eller influensan, vilkens symptom jag googlade fram när jag inte kunde somna om. Satt och bad till gud i sängen att jag skulle slippa det. Tack och lov släppte det och jag kunde somna om igen. Mådde hyfsat under nästan hela dagen, men klarade uppenbarligen inte att vara ute i solen längre än tio minuter, för när jag försökte mig på detta våghalsiga uppdrag fick jag en huvudvärk som inte var ifrån denna världen. Ganska bra att jag inte följde med till stranden idag alltså, även om jag håller på och längtar ihjäl mig efter havet. Blev ju förkyld precis när det fina vädret kom, hoppas det håller sig kvar efter att jag blir frisk med.
.
Låg och läste en jättebra bok i skuggan istället, Kryptan av Kate Mosse. Köpte en av hennes andra böcker i julklapp till mamma för något år sedan, lite med baktanken om att jag själv skulle läsa den, och den var helt okej! Den hette Labyrinten och är lite som en blandning av Indiana Jones och Bridget Jones utspelat i Sydfrankrike med en touch av kriminalhistorier och familjedramer.
Kryptan måste jag säga är helt underbar! Även denna bok utspelar sig i samma trakter och är upplagd som den första även fast historien och huvudpersonerna är helt annorlunda. Här har hon slängt in magi, ockultister, spöken och på vissa ställen känns boken väldigt influerad av Poe. Har inte ens läst halva boken ännu, men jag älskar den! Abslout bästa boken jag har läst under året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0