Filmtajm!

Kom hem ganska snabbt efter jag skrev sist, var så trött att jag höll på att svimma så jag bäddade ner mig i soffan och kollade på en film som jag snott under barnvaktsbesöket, Legender från Övärlden, en animefilm som var jättebra! Älskar det mesta som är tecknat.
Tänkte lägga mig i sängen och läsa lite efter det, men hann knappt öppna boken innan jag däckade. Kändes bara som fem minuter, men nästa gång jag öppnade ögonen var klockan över sju. Hoppsan!
När lillebror den äldre kom hem igen blev det en annan film, Död Snö. Nazi-zombie film på norska. Ja, ni läste rätt. Nazister som är zombies i Norge. Jag skriver mer om den senare, för jag har alldeles för mycket att säga om den filmen. Hur kan man liksom inte ha mycket att säga om en zombie-nazi film på norska? Jag bara undrar.
Efter det körde vi vidare i samma spår med Valkyria, den där filmen där Tom Cruise försöker döda Hitler men fuckar upp. Spännande fast man visste slutet.
Surfade runt lite på kanalerna och slog på fyran, där Flyga Drake gick. Flyga Drake måste vara en av mina favoritböcker men jag har aldrig sett filmen, och nu fastnade jag här.
Måste nästan vara något slags rekord, har inte sett så många filmer på samma dag på väldigt länge. Kommer nog att lägga mig tidigt sen, känner mig verkligen inte i form. Ska se till att vila upp ordentligt nu de dagarna som kommer så att jag kanske kan känna mig som en människa snart igen. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0