Lennon


.
Det var evigheter sedan jag ritade ett porträtt och är inte så nöjd med den som jag skulle vilja vara. Men när jag visade den för Elin när hon sov över sist frågade hon "Var har du köpt den?" och det tycker jag var ett rätt bra betyg (kan i och för sig ha berott på att hon var så trött att hon knappt kunde hålla ögonen öppna när jag viftade med den i ansiktet på henne)!
.
Nåja. John Lennon, en av de bästa musikerna någonsin. Imagine är en av mina favoritlåtar. Det är en av de få låtarna jag har tvingat mig att lära mig spela med båda händerna på pianot. Jag var utanför Dakota Apartments i New York där han sköts, jag har såklart hängt vid Strawberry Fields och Imaginemonumentet. På Grand Central Station brukade ett coverband som kallade sig The Meetles (haha... what?) spela gamla Beatleslåtar. Första gången jag hade varit på The Met med Tereza stannade vi och lyssnade på dem i säkert en halvtimme i kylan och folksamlingen. Jag såg dem flera gånger efter det, det var speciellt att stå där iklädd i mina vinterkläder och smådansa och halvsjunga bland främlingar.
.
Only the good die young...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0