Nu regnar det

Igår var det nära att min dator åkte till de sälla jaktmarkerna. Varje gång jag slog på den stod det en liten skylt nere i hörnet som sa "no internet access". Jag prövade allting. Jag stängde av datorn, satte på den, kopplade bort internet och på, stängde av det trådlösa nätverket, slog på det lite grand, satte igång det igen och sedan offrade jag en en svart get på datorgudens altare. Ingenting funkade. Är det någonting jag inte har tålamod med är det när datorer bråkar med mig. Jag bryr mig inte om hur det funkar, det ska bara göra det! Ser det som någon form utav rättighet i mitt liv.
Åkte ju till Helsingborg igårkväll med de bästa från gamla gymnasieklassen, och som vanligt mår jag så jag förtjänar. Kul hade jag i alla fall! Vi landade i något partytält där ett  coverband spelade Gyllene Tider, stack sedan till stora scenen där Hoffmaestro spelade. Vilket drag! Jag vet inte om det är för att jag har varit borta från konserter alldeles för länge, men gud vad härligt det var att få se ett riktigt bra live band! Det är något av det bästa jag vet... att bara stå mitt i ett publikhav och hoppa runt. Måste se till att göra det oftare, önskar jag hade mer pengar till det bara.
Ikväll vet jag inte vad jag ska göra, är så sjukt trött att jag bara tar det lugnt antar jag. De andra ville åka in till Helsingborg igen, men jag orkar inte flänga runt halva skåne i jakt på sovplats och jag kan inte spendera några fler pengar på ett tag. Dessutom har jag ett par grejer jag vill få undanstökade på lördag, och för att det ska gå måste jag vara på g. Utsövd och glad, alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0