Stääääd

Fick order av mamma igår att städa. Usch vad jag tycker illa om det ordet. Städa. Det stämmer liksom inte överens med min personlighet på något plan. Som någon vars namn jag inte riktigt minns sa: Ett stökigt rum är ett bevis på att någon har hittat något bättre att göra. Så sant. Oh ja.
.
Nåja, hade tänkt att börja med det i vettig tid, men så ringde Louise och frågade om jag ville följa med till stallet. Och sen stannade vi hos Josse. Och så blev vi bjudna på kaffe (de drack kaffe, jag hällde i mig tre stora koppar te, inte världens smartaste ide... jag har gått på toa två gånger på en halvtimme), och sen kom Jennie och sen fanns det kakor och så fanns det en hundvalp som var jättesöt och så fastnade vi där ett par timmar.
Har inte träffat tjejerna på hela veckan så det var välbehövligt med lite tjejsnack. Har varit alldeles för involverad i mina "projekt". När jag väl blir engagerad i något blir jag ENGAGERAD. Igår satt jag och pysslade med en teckning i sex timmar efter att jag gjorde färdigt Kompetensprofilen, endast med paus för kladdkaka och sista Ugly Betty. Nostalgi... jag och mamma kollade alltid på det undet de första säsongerna, men sen började jag jobba på tisdagar och missade både det och Desperate Housewives.
.
Nåja, är nästan klar med TV rummet nu och ska sätta igång med mitt eget rum. Sen ska jag faktiskt söka lite jobb, har några trådar som jag ska följa upp. Imorgon ska jag till jobbcoachen, fixa födelsedagspresent åt lillebror som fyller år på tisdag och sedan bär det av Helsinborgsfestivalen med the Sjöröd/Tyringe/Stoby/Osby/Hässleholm crowd på kvällen för lite party och Rix FM festivalen. Vad gör man inte för lite live-musik? St

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0