Superhjälte

Jag tog äntligen tag i mig själv och kollade på filmen Kick Ass för ett tag sedan, ett par månader efter att resten av världen gjorde det. Jag har alltid gillat superhjälte filmer. Favoriten är såklart The Dark Knight tätt följd av Spiderman (Newyork!). När jag var yngre var jag definitivt en av de där ungarna som drömde om att bli en superhjälte och rädda världen, eller som väntade på brevet från Hogwarts pinsamt högt upp i tonåren.
.
.
På senare år har jag accepterat att det kommer nog tyvärr aldrig att hända mig. Jag är alldeles för lat för att träna till mig karateskills eller superkondition. Och eftersom jag är rädd för både spindlar och vetenskap så kommer jag nog aldrig att bli biten av en radioaktiv spindel (kanske av en fästinginfekterad katt, men det är en helt annan historia).
.
Men frukta icke! Häromdagen kom jag på att mitt fall kanske inte är så hopplöst som jag trodde att det var.
Jag kan....
... på sekunden veta när TVreklamen är över på den kanalen jag kollade på men surfade väck ifrån (fungerar ALLTID, fråga mamma!)
... få ett rum att stökas till genom att bara gå genom det.
... glömma var jag har lagt saker sekunden efter att jag har släppt dem.
... få elektriska stötar av precis allting som står i min närhet längre än tio sekunder.
... komma ihåg slutet på alla filmer jag någonsin sett. Eller läst om. Jag behöver inte ha sett filmerna i fråga, det räcker med att någon berättar slutet för mig så minns jag dem för all framtid. ALLA filmer, menar jag nu. Till och med dem som jag såg i femårsåldern. Jag vet, jag är fantastisk.
... lära mig låttexter väldigt exakt. Får jag se texten, minns jag dem också för all framtid. Spelar ingen roll vilket språk. För tillfället har jag lärt mig refrängen till Waka Waka utantill. Har ingen aning om vad den betyder bara.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0