Tillbaka i Au Pair livet

Har tillbringat hela helgen nere hos pappa och passat småsyskonen. Jag har lärt mig att Nanne Grönwall tydligen är rock och att katten Lennart inte gillar regn det minsta. Igårkväll satt han på fönsterkarmen och stirrade surt på stormen innan han gick och la sig. Dessutom har jag försökt hjärntvätta barnen med Markolioo, lillebror gillade honom jättemycket, skrattade så att han höll på att trilla av stolen.
Samtal mellan mig och lillasyster igår:
Lillasyster: Elinor, gillade du trollkarlarna i Melodifestivalen?
Elinor: ?
LS: Du vet, trollkarlarna!
E: Jag tror inte jag har sett dem, de måste ha varit med i det här årets Melodifestival och jag såg inte dem.
LS: Nej, de var med i förra året!
E: Lilla gumman, jag tror inte det.
LS: Joho!
E: Nähä.
LS: Joho.
E: Nähä... (fortsätter på det spåret en stund.)
Tillslut:
LS: De sjunger Baby Goodbye!
E: EMD??
LS: Ja, det kanske de heter. De har till och med trollstavar!
.
Haha! Jag tänkte väl mer att de såg ut som pingviner, men trollkarlar? Denna video var ju tvungen att uppkollas, och de ser faktiskt lite ut som trollkarlar.
.
För övrit tycker dem att Google Earth är det coolaste som finns och att Eric Saade är gud. Jag har jätteont i halsen och blev väckt halv 8 imorse när lillasyster ville leka tält. Jag gestikulerade ordet TV med stängda ögon och sov vidare, men vaknade av de underbara ljuden från Totally Spies. Nåja, måste väl snart diska och får sova vidare när jag kommer hem.
Hon har nog en poäng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0