Torsdag

Vilken äcklig dag! Ingenting har gått som jag har planerat, jag är uttråkad till max, hungrid men samtidigt inte. Och dessutom har jag fått feber. Nej, detta är minsann ingen höjdare. Jag ska döda Emma för att hon måste ha smittat ner mig vid midsommar. Orkar ingenting, vet att jag måste snygga upp i köket innan  mamma kommer hem men känner inte ens för att gå ner för trappan just nu. Jag tänker bara ligga här uppe i protest mot... allting. Världen. Gud. Arbetsförmedlingen. Whatever. Vem var det som man kom på att man skulle bli förkyld mitt i sommaren? Det är ju tillräckligt svårt att andas i värmen som innfinner sig på ovanvåningen utan att man har tre liter slem i halsen.
.
Nåja. Vaknade imorse och hur mycket jag än försökte sjunga med i låtarna på radion fick jag bara fram viskningar tills jag hunnit halsa tre koppar te vid frukosten (ett tag lät jag som Gollums bortglömda kusin).
När klockan hade slagit ett hoppade jag i bilen och körde mot Broby för att skriva in mig på arbetsförmedlingen. När jag väl hittade dit möttes jag av följande information: Man kan bara skriva in sig mellan 10-12 och 13-16 måndagar och tisdagar. Inte resten av veckans dagar. Och detta tycker de inte är viktigt nog att lägga ut på hemsidan online.
OMG.........................................................
Vad i...?
Vill de att man ska komma dit eller? Då får de väl se till att vara öppna! Ingenting är någonsing öppet här, känns det som! Och om de nu inte tänker ha öppet oftare- lägg ut det på hemsidan, för guds skull! Jag börjar misstänka att det bara är ett grymt skämt avsett för att tvinga sjuka människor hoppa in i 40 grader varm bil, hosta lungorna ur sig, springa runt i tio minuter tills man hittar rätt hus bara för att se att de, nej tack, tar inte emot idag.
.
När jag blit ruler of the world ska jag minsann hämnas på dem. Allihopa.
.
Igår hände det faktiskt en rolig grej, jag gick och fikade med Frida som jag träffade för ett halvår sedan i USA! Var jättekul att se henne, och härligt att träffa någon som vet vad det är jag snackar om när jag pratar om USA och att längta tillbaka dit. Vi käkade lunch på Grafitti (där jag inte har varit på jättelänge, vilket jag märkte när jag försökte beställa den grekiska salladen som jag åt under hela gymnasiet men den inte fanns) och sedan sprang vi runt i affärer och pratade strunt. Det var jättekul att se henne! Hon var med på Six Flags, första besöket på Ikea, Rangers matchen, Frihetsgudinnan... kort sagt umgicks vi väldigt intenstivt under de två och en halv månader vi var där samtidigt. Så roligt att vi bara bor någon timme ifrån varandra här, men att vi träffades i NJ!
På kvällen började jag känna mig sämre och sämre, så jag köpte en påse chips, snodde lite rödvin från mamma och kollade på film tills jag somnade. Ikväll har jag liknande planer, för att jag tror inte jag klarar att ha en konversation med någon människa just nu utan att längta efter sängen så mycket att jag kommer att falla ihop var jag än är.
.
Hoppas på att jag är bättre imorrn så jag kanske kan ta bilen och åka till stranden... känns som att man slösar bort det fina vädret med att bara sitta inomhus och deppa.
Nej. Nu ska jag ta tag i mig själv och fixa undan i köket innan mamma kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Pappa

hmmm...du kommer att upptäcka att ha med AF att göra är att leva i en svart komedi...;-))

2010-07-02 @ 10:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0