Söndagstankar

Jag märker ganska ofta att jag är lite småskadad från USA. Vissa saker som är helt normala här i Sverige går mig på nerverna något så fruktansvärt. Jag menar, varför måste jag ha med mig legget för att komma in på krogen? Moi? Varför? Och varför i hela friden går alla bussar och tåg hem så tidigt? Och varför är taxi så dyrt att man knappt ens vågar titta på dem? Jag tror jag har åkt taxi en gång i Sverige, saknar de gula Manhattan taxierna och att det var så lätt att ta sig fram och tillbaka.
Gårdagskvällen var, trots vissa brister, helt underbar! Träffade en massa roliga människor, åkte karusell och hade allmänt roligt. Åkte in till Kristianstadsdagarna, det var sista kvällen där för detta året och första kvällen där för mig! Lite skillnad mot förra året då jag var där inne varje kväll haha. Nåja, är man sjuk så är man. Hade egentligen feber igår med, men gav mig fan på att inte låta det förstöra min kväll och det gjorde det inte.
Förfestade hos Carl där vi fick jättecoola ljusgrejor, lite senare än planerat hoppade vi på tåget till Kstad och sprang runt där innan vi slutligen placerade oss i öltälten och lyssnade på....trumvirvel... Barbados! Jo minsann! Jag hamnade till och med på dansgolvet, tror jag.
Min värdighet hoppade precis ner ett par pinnhål...
.
Som tur var slapp Elin och jag ta nattbussen hem till mig, Louise kom och hämtade oss. I bilen visade jag minsann upp mina väldigt utförliga kunskaper i Markoliootexter, jag äger på det!
.
Sov inte så bra inatt, och nu mår jag som jag förtjänar, antar jag. Feber igen, suck, plus sömnbrist. Inte kul. Idag blir det sängen, glass och kanske en film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0