Jag känner mig som femton igen

Jag får erkänna mig besegrad. Eclipse igår var ungefär lika bra som en piggelin på stranden, gratisdrinkar och sovmorgnar med en katt ihopkurad vid fötterna. Jag satt nog och gapade genom halva filmen, av ren förvåning. I de andra filmerna har Bella bara sprungit runt och sett bitchig ut och Edward har varit som en fiskopia av Angel (det är han fortfarande, men... ) nu hade allt en handling! Och de slogs! Och Bella gick inte runt och såg jobbigt överlägsen ut. Och det var mindre pretentiöst och mer humor och mycket bättre story och man trodde för en gångs skull på skådisarna och man fick tillbakablickar från de andra vampyrerna och Edward hade annan sminkning än i New Moon och Jacob är fortfarande bäst och....!!!
Pust. Sammanfattningsvis var det en bra äventyrsfilm. Och jag skriver äventyrsfilm eftersom i den är är det mer äventyr än i de andra filmerna. Det finns en annan handling än att Bella och Edward gillar varandra. Romansern är såklart fortfarande viktig men en bra bit av det som skulle ha varit känslodrypande monologer i de andra filmerna var action. Perfekt blandning! Den är mycket mörkare än de andra filmerna, och jag hoppas på att sista filmen kommer att bli ännu mörkare. Det är så vammpyrfilmer ska vara! Lite tyngd på det, tack!
Suck. Jag vet ju hur allting kommer att sluta, och jag gillar inte slutet riktigt. Tycker bara det låter jättekonstigt.
Nåja, jag kommer nog att vara en Buffytjej för all framtid. Vill man kolla på mörka vampyrhistorier som samtidigt har sjukt mycket komedi så ska man kolla in Buffy. Även om Eclipse var bra, så är Buffy och kommer alltid att vara 100 gånger bättre.
.
Idag ska jag ner till pappa och sitta barnvakt åt småsyskonen i 24 timmar. Kommer nog inte bli så farligt. Det regnar, och om jag fattade det rätt betyder detta mycket TV tittande. Kan nog bli mysigt! Önskar bara att min halsont kunde försvinna. Det har gått tre veckor sen jag blev sjuk nu, räcker det inte snart? Jag isolerade mig fan en hel vecka, jag kan ju inte stänga mig in i mitt rum för all framtid. Det är så trist för jag har ingen energi till något heller... blä.
Nej, nu måste jag väl börja klä på mig och äta och sådana grejer. See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0