Vädret goes insane!

Who! Äntligen! Nu kommer åskan. Hurra! Blir det inte ett stort jäkla åskväder nu som får marken att darra och sjöar att översvämma blir jag besviken! Jag fixar verkligen inte den här värmen längre! Hatar att vara svettig och just nu känns det som om man knallar runt i en bastu vart man än går... Igår tillbringade jag större delen av dagen med att ligga och hyperventilera i mammas säng. Hennes rum är det svalaste stället i huset. Det här är första gången på flera dagar som mitt eget rum är beboeligt.
Det är annorlunda utomlands, tycker jag. Inte lika fuktigt, och ofta har man närmare till stränder och annat mysigt. Åååh vad jag vill åka! Nu!
.
Just nu är jag förpassad till bedrest. Vaknade igår och kände mig lika stark som en sprattelgubbe. Började pyssla med det jag var tvungen att göra men alla muskler jag hade gjorde ont, så jag bestämde mig att ta tempen bara för att kolla. Hej, 38.1. Jag har fan ALDRIG över 38 grader! Har jag 37.5 mår jag ordentligt illa, har lägre normaltemperatur än de flesta. Måste vara resterna av förkylningen jag hade för någon vecka sedan, men konstigt är det eftersom jag var helt frisk i torsdags och inte ens hade över 37.5 under hela min sjukdomstid. Hoppas det inte är någon ny bassilusk jag har dragit på mig. Mår lite bättre idag, men har nu fått ont i halsen och känner mig allmänt orkeslös. Man kanske borde pallra sig ner till vårdcentralen och ta reda på vad detta är? Men så är det säkert ingenting och då känner man sig som en hypokondriker när man är där...
.
Jar har äntligen fått ett möta med jobbcoachen! Ska träffa honom på måndag, han verkade jättetrevlig över telefon! Innan dess måste jag förbereda mig ordentligt, skriva ut mitt CV, göra en handlingsplan (hur gör man en handlingsplan om man knappt vet hur man söker jobb?) och lite sådana saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0