Jobbekväll

Sådan skillnad från förra lördagskvällen, om man säger så! Tillbringade största delen av dagen i sängen och sitter nu barnvakt till fem ungar som vägrar inse att man måste försöka sova på kvällen, vilket garanterat kommer att sluta med att jag får ta hand om bråk som kommer att urarta om ca 40 minuter. Underbart. Varför kan de inte bara lägga sig ner och kolla på TV? Nej, för först ska de ha vatten, popcorn och sen kommer de och ber om middag? var jag likadan när jag var liten? Hade jag lika precisa önskemål i matväg och vägrade käka om jag inte fick som jag ville? det är jättemånga barn som är sådana. Som vägrar dricka något annat än bubbelvatten, som tycker att man kan äta chips varje minut genom eftermiddagen och att man kan ha snack time hela kvällen. Jag tänker inte skaffa barn på en lååååång tid, om någonsin. Finns inget bättre preventivmedel än att vara au pair, lovar. Ändrar sig gör de hela tiden med. Det som är bra ena minuten är dåligt nästa, och sen skyller de på mig för att jag inte kan läsa tankar. Suck. Orkar inte, vill bara gå och lägga mig, är faktiskt jättetrött. Blä.
Nej TV goes off om 40 minuter, vare sig de gillar det eller inte. Sedan kanske jag kan få lite ro. Hata jobba sena kvällar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aldrig fel med popcorn. =)

2010-06-07 @ 15:19:01
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0