Lista på saker att göra imorrn

  • Springa, har inte motionerat på alldeles för länge. Alternativt långpromenad.
  • Installera iTunes på min gamla stationära datorn så jag kan få över all musik jag har på den i iPoden
  • Scanna in alla teckningar jag gjorde i USA så jag kan redigera till dem
  • Börja fila på ett CV
  • Dammsuga mitt rum och tvätta
  • Välja bilder från USA som jag vill skriva ut, köpte ett jättefint foto album när jag var i Hässleholm idag
Nu är alla väskor uppackade, det amerikanska godiset nästan uppätet och jag börjar sakta vänja mig vid tanken på att det här inte är en dröm utan att jag kommer att vara kvar här i Sverige ett tag till, troligtvis tills i vår. Ju mer jag tänker på det känns det som en bra ide att ta det lugnt, jobba och eventuellt kanske plugga någon kurs i höst, hitta en lägenhet. Få bli självständig.
Jag har redan planerat in att jag antagligen ska hälsa på Tjeckien när Tereza kommer hem i höst, och kommer nog att träffa Tyskland ännu senare. Dessutom har jag gått om tid på att kolla på vad jag kan göra i vår och spara pengar till det.
Att inte komma tillbaka till USA inom den närmaste tiden känns fruktansvärt, rent ut sagt. Som om jag är fastkedjad här, där det inte finns någonting för mig. Det kliar i fingrarna efter att göra saker hela tiden. Gör jag inte det, sitter jag bara och tänker på vad som händer i Livingson hela tiden; nu hämtar de ungarna, nu sitter de på Dunkins, nu äter de middag på Chilis. Inte alls kul.
Nej jag måste ha pengar. Är det någon som vet ett jobb så får ni gärna säga till. Seriöst! Jag gör nästan vad som helst.
De två senaste dagarna har varit full fart. Jag har sprungit runt hos halva släkten och visat bilder, träffat vänner och därimellan kollat mejlen efter nyheter från andra sidan Atlanten.
De två dagarna som kommer har jag inga stora planer förutom listan som står där uppe. Gaah... känner att jag inte vill ha någon fritid alls faktikt. Vill bara engagera mig och ha kul just nu... måste planera in lite saker att se fram emot i sommar, annars är jag alldeles körd... Kommer att bita ner naglarna och klättra på väggarna.
Nej, nu kanske man sak försöka sova. Är jetlaggad och mamma väckte mig sju i morse, efter tre timmars sömn. För att tala om att jag skulle diska. Kunde inte somna om hur mycket jag än försökte.
Gud, vad jag är sugen på en bagel från Dunkin Donuts nu... Kanske ska ner till det som ser ut som Hitlers Cementbunke, men i allmän mun kallas " Nya Konsum" imorrn och kolla vad de har där.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0