Midsommar!

Jag har aldrig gillat helgdagarna där det som förväntas av en är att man ska ha the time of your life. Nyår, Valborg, Påsk... whatever. Det slutar alltid med att man bli besviken. När jag var yngre var det alltid värsta ångesten över att man skulle ha kul på de här dagarna, nu när man har passerat tonåren bryr jag mig inte så mycket. Ärligt talat, så hade jag nog lika gärna kunnat sitta hemma utan att vara helt förstörd.
Men det är inte så att jag vill eller tänker planera att sitta hemma. Nejdå, ikväll ska Världens Bästa Före Detta Klasskompisar ha återträff i Tyringe hos Elin, vilket jag hade gått på vare sig det var midsommar eller inte. Jag har hunnit träffa henne, Emma och Violete i veckan och det ska bli jättekul att träffa alla andra igen!
Jag tror det kommer att bli en bra midsommar! Jag har gjort the Mother av all midsommarkransar tillsammans med lillasyster och lilla lillebror igår, och nu sitter jag och ska måla till naglarna så de ser okej ut ikväll. Jag tänker gå all in! Jag tänker plocka blommor och lägga under kudden, försöka dra igång små grodorna och har beställt midsommarstång. Hoppas verkligen de har fixat en sådan åt mig nu!
Glad Midsommar, allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0