20 grader

Tänkte inleda med att berätta att det var 20 grader varmt idag och att jag har trippat runt i tunkior och leggings de senaste dagarna. Innan idag såg jag en människa som knallade runt i shorts och flipflops. Flipflops! Fattar ni? I mars! Känns verkligen inte som mars de senaste dagarna, utan mer som slutet av maj eller juni... jag bara väntar på att träden ska slå ut.
  Kan inte fatta att det bara var några veckor sedan vi hade snowdays, och att det var den värsta stormen på jag vet inte hur många år härom dan. Detta väder ska hålla i sig till söndag, då de säger att vi ska få regn igen... hoppas verkligen inte, för på söndag är NY inplanerat.

Idag har varit en sån dag då ingenting har blivit som man planerat. Inte så att det har varit en dålig dag, bara väldigt oplanerad. Droppade lillkillen hos en kompis efter skoldagen, och sen stack lilltjejen och jag till Beverly och hade en playdate med hennes flickor och Suss lilla tjej. De lekte ihop jättebra, så det var superkul! Vi au pairer lekte som vanligt bra ihop med, så skönt att sitta i solen och äta munchkins på jobbet. Ibland rockar det att vara au pair!
  När vi kom hem kom pappan hem tidigt och bestämde sig för att ta ut alla på middag. Jaa... och det var här det körde sig. Idag verkade alla människor med någon form av serviceyrke få något slags sammanbrott, för det tog hur lång tid som helst på restaurangen att få in maten, och vi var inte hemma förren en timme efter läggdags, illa...
  Jag drog i alla fall vidare till Cold Stone för att möta upp vännerna. Vi ställde oss i kön, och klart stod det tre smällfeta amerikaner längst fram som skulle ha ungefär en liter av varje smak (kassörskan fick inte ens igen locket på burken, lovar!) Kassörskan själv verkade inte ha alla chipsen i påsen heller. Det var lång kö och hon stod och småpratade med sina kollegor, filosoferade över livet, såg på när kolasåsen rann, stirrade lite i luften och försökte räkna ut det exakta värdet av pi.
  jag tillbringade 30 minnuter i den jävla kön! Grr! Så fort jag fick glassen var det ju bara att hoppa in i bilen och köra hem för att inte missa curfewn. Gillar inte min curfew det minsta... Men jag hörde världens roligaste grej, U2 ska spela på Giants stadium i September! Någon som känner för att gå? I do, I do!

Om två dygn är familjen här! Lääängtar!

Kommentarer
Postat av: pappa

Vadå, curfew....??

2010-03-19 @ 07:08:53
Postat av: Elinor

Du vet, det här med att jag inte får gå ut efter 10...:S

2010-03-19 @ 21:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0