Boom

Det vaknade jag var imorse. Det var lite deja vu känsla från jordbävningen i Skåne 08 då jag trodde att det var grannarna som försökte bygga något kl 6 på morgonen.
  Istället vaknade jag nu på soffan av ett ljud som lät precis som om de höll på att möblera om på övervåningen. "Varför i helvete gör de det kl 9 på morgonen en söndag?" frågade jag mig själv och borrade ner huvudet i kudden. Och det slutade liksom inte, utan mullrade bara på. Sen skakade huset lite grann.
" WTF, det åskar!" slog det mig tre sekunder senare, och jag var nära att helt enkelt bestämma mig för att inte ens gå upp från soffan jag sov på inatt.
  Någon timme senare tror jag dock att frestelsen blev för stor för lillkillen. Han hoppade in i mitt rum så fort jag stack huvudet ovanför täcket, hoppade upp i soffan och gav mig en bamsekram samtidigt som han lillgammalt informerade om att anledningen till att jag fick sova på soffan var att mitt badrum var översvämmat, och att jag inte skulle bli orolig över handdukarna som låg på golvet. Sedan försökte han kidnappa min telefon och dator innan han stack ut genom dörren och försvann på kalas. 
 
Mitt rum är faktiskt helt okej. Inte en vattendroppe har läckt in här. Och om några dagar ska det dammsugas riktigt rent här innan städerskan kommer. Så  när mamma och lillebror dyker upp här om en vecka kommer det att vara skinande rent! Dessutom behöver jag inte tillbringa ännu en natt på soffan, helt underbart! Kan ju säga att jag sov som prinsessan på ärten... 

Förresten har jag ju inte berättat om Alice in Wonderland! Så underbar film! Älskar den. Det enda jag tycker de kunde ha hoppat var slaget på slutet, kändes inte så "underlandigt" om någon förstår vad jag menar. Och The White Queen var alldeles för snuttepluttegullig. Musiken var helt fantastisk, som vanligt när det är Danny Elfman och Tim Burton och skådisarna var jättebra, speciellt hon som spelade Alice och Johnny Depp. Det allra bästa med Tim Burstons filmer är att de alltid är så sjukt snygga och har så bra musik! Tänk bara på Edward Scissorhands som gör isskulpturer och dottern i familjen som dansar i snön, eller när Jack Skellington kommer till Christmas land.

Nu ska jag snart iväg till Dunkins och banken med Rowena, ikväll vet jag inte vad som händer. Kanske ska jag äta sushi och spela Wii med familjen.



                  Night time in New York <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0