Farewell Rosa

Jag känner att detta kommer att bli en lång kväll. Jag har inte suttit hemma en fredagskväll på jag-vet-inte-när. Nåja, men så är det väl när man kommer hem vid den här tiden. 
  Jag har haft en sjuk lätt arbetsdag. Lillkillen skulle på playdate direkt efter skolan så jag behövde bara hämta lilltjejen, och mormor och morfar var också hemma. Hängde med dem i en timme, vet inte om det räknas riktigt som jobb. Sedan stack alla utom morfarn och jag på dans, fick ledigt en timme och efter det hämtade jag lillkillen. Lekte men honom en timme, sen stack vi till grannarna som hade avskedsfest för Rosa, deras au pair som åker hem imorrn. Där blev det pizza, godis och lite socializing med familjerna i området. Eftersom Rosa kommer från Mexico fick jag en tequila och sedan en margarita i handen, jag är förvånad att de inte lagade tacos och hade sombreros med!
  Det var en massa andra au pairer där vilket var jättekul med tanke på att det är väldigt sällan jag träffar nya människor så som jag gjorde i början. Kände inte alla som var där, men de var väldigt roligt! De flesta kom från Mexico eller Sydamerika, och jag lärde mig lite spanska orde och fraser; så som "Salut!" (Guess what?) och "Heyy...någontingnågonting) som betydde dude, ett ord man för övrigt inte kan få nog av. Människor från den delen av världen ÄR verkligen sjukt annorlunda från oss Skandinaver. De tror liksom att man är sur om man inte kramar och kindpussar dem vid första mötet, och som svensk blev jag väldigt chockad av detta i början. Men de är jättetrevliga, när de väl pratar engelska är de superhärliga! Hoppas jag träffar dem snart igen!
  sa förväl till Rosa, kommer att kännas jättekonstigt med tanke på att jag antagligen aldrig kommer att träffa henne igen och att hon var en av de första au pairerna jag lärde känna här. Livingston och hon hör liksom ihop. 

Jag bestämde för att knyta ihop säcken och inte gå ut mer ikväll, trots att jag känner mig sällskapsjuk som attan orkar jag inte ringa runt för att se vad som pågår och tänker definitivt inte sätta mig bakom ratten. Så jag kryper nog ner i sängen och kollar på någon film. Imorrn blir det träning med Beverly vid lunchtid och kanske utgång på kvällen med Carina och Rowena. Förhoppningsvis kommer jag att se Alice på söndag! 

Happy Weekend!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0