Halva veckan gått!

Jag älskar att det håller på att bli vår!

Anledning 1: Jag kan släppa barna på valfri park där de kan leka och jag kan snacka med andra au pairs/nannys tills det är dags att åka hem.

Anledning 2: Ingen mer risk för snö, så jag behöver inte bekymra mig om snowdays eller att inte kunna ta bilen.

Anledning 3: Jag kommer snart att kunna springa utanför dörren, istället för att behöva släpa mig iväg till gymmet... känns ju inte så lönt för en 20 min powerwalk precis.

Anledning 4: Jag slipper tunga kläder, skor och det går så mycket fortare att gå ut.

Anledning 5: Sol! Långa kvällar! Glass (inte för att jag har skippat detta i vinter men ändå... lite roligare att äta det i solsken än i snöstorm)

Förutom julen är det här min favoritårstid. Jag blir alltid på tusen gånger bättre humör på våren än på vintern. Blir mer inspirerad, känns som att jag har mer tid till allting och jag är så GLAD att slippa frysa HELA tiden.  Underbart!
  Det enda jag är lite bekymrad över här är att det egentligen inte finns något ställe förutom poolen att bada på. Jag har i alla fall inte sett några sjöar och stranden är det en bra bit till. Inte som att bara åka till Yngsjö på impuls som jag gjorde hela förra sommaren.
  Och jag är inte något stort fan av smockfulla poolar... Menmen, jag får i alla fall bada, kanske ska vara glad för det!
  Åkte upp till ett reservat häromdagen för att kolla runt lite. Som sagt har jag saknat naturen sjukt mycket, speciellt att kunna rida ut, men just nu är jag glad om jag kan få slippa all asfalt och få frisk luft. Så när snön smälter helt tänker jag nog dra upp dit ganska ofta. Superfint!

Men ikväll ska jag ut och leka med Beverly. Imorrn ska jag... tja, jobba länge tror jag. Och tvätta. Och TVINGA mig själv att sticka ut och gå på morgonen. Jag har bara ett problem, och det är att jag har börjat titta på den jättelöjliga tvserien Förhäxad för att den går precis när jag käkar frukost. Och sen blir jag sittande där. Och sen är det Supernatural och efter det är det lunchtid... alltså, fattar ni mina problem?

Nejnej, nu ska jag göra något annat än att skriva här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0