Melodifestivalen

Har precis lyssnat genom de flesta av låtarna i melodifestivalen, och jag måste bara säga...

Nej. Det finns liksom inte ord för det. Fy fan vad dåligt. 60 procent av ballader som låter EXAKT likadant. Och Pernilla Wahlgren. Pernilla effing Wahlgren! Vad tänkte ni med?? Och så Erik Saade. Helt okej låt, förutom att en full tolvåring skulle kunna ha skrivit texten... Timoteij då? Tja... någon som lyssnat mycket på Alexander Rybak när det var dags att skicka in låtar till Melodifesivalen... känns lite som småplagiat där.

Hm. Om jag måste välja en favorit måste det bli den sistnämda. Eller Erik Saade. De låtarna är catchigast. Och det är det man ska gå efter, inte efter storslagna ballader eller operanummer för att man tror att man är originell. Spelar ingen roll hur originell man är om man inte är BRA. Nej, de ska vara lättrallande nummer som är enkla, om man ska ha någon chans. Och balladerna är redan körda för att jag orkade bara lyssna på dem i ca en halv minut innan jag var tvungen att byta video av risk för dödsfall av uttråkning.

Nej, nästa år ställer jag upp med en rap om au pair livet i Livingston. Både originellt och bra.

Jag är lite övertrött för tillfället.

Kommentarer
Postat av: pappa

hahah...ja usch, håller med. Roger Pontare kom tillbaka ! Allt är förlåtet !!

2010-03-08 @ 17:32:42
Postat av: Elinor

HAHA! minns du biltvätten... typ ett av mina tidigaste minnen;)

2010-03-09 @ 04:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0