St Patricks Day på onsdag

Är det någon som vet vad det är? Så som jag har uppfattat det är det irländare som firar är de är... irländare. Och dricker. Och så måste man ha grönt på sig om man inte vill bli nypt. Och så springer det runt leprechauns i kindergarten-klassrummen. De gillar tydligen blåbär och om man fångar en får man en "pot of gold".
  Ja, en kompis beskrev det som " Its the big drinking day of the year." Leprechauns var det ja...
  Hur som helst hade de diskuterat detta i kindergarten med lillkillen idag. Han berättade för mig att de hade byggt fällor för att fånga "den lille killen" vilket fick mig att utbrista "What?" Vilken var den lilla killen de skulle försöka fånga? Varför var de så elaka mot honom, att försöka fånga en kompis är ju ingen bra ide!
  Sen när han berättade att fröknen hade hjälpt dem insåg jag att det inte riktigt stämde.
Denna konversation slutade med att vi satt och gjorde St Patricks Day pynt, lillkillen fixade med fyrklöver och jag knåpade ihop en aldeles liten egen leprechaun med papper och lim. Det liknar med en skräcktomte istället för en leprechaun, men lite nöjd med den är jag ändå.



Syns det att jag bara har sovit tre timmar i natt? Hoppas i alla fall ni ser hatten på leprechaunen, det var den enda blden där jag inte såg komplett galen ut.

PS: Idag gav mig värdföräldrarna världen konstigaste maskin. Det var en stor låda som en snabel liksom satt fast i. När man tryckte på en knapp där det stod ON började den låta PSSSSHHHHHHHHHH jättehögt och snabeln åt upp att som låg på golvet framför den. Jag blev väldigt chockad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0