Våren är här!

Eller tja, typ... det är mars i alla fall! 23 dagar tills att jag fyller år och 20 dagar tills mamma och lillebror förhoppningvis kommer hit! Och jag kan säga att just nu ser det mycket positivt ut, vilket gör mig till en väldigt glad Elinor.

Det var en väldigt händelserik helg samtidigt som jag tillbringade största delen under täcket och kollade på anime. Under lördagskvällen fick jag agera allt ifrån chaufför till hobbyläkare och terapeut. Tur att jag har tittat så mycket på Greys Anatomy som jag har, säger jag bara... Under söndagen hände det inte så mycket mer än att jag testade mina gränser i sängliggande. Och tittade på Svambob. Han är mycket roligare än vad ni tror.

Idag kan jag med gott samvete säga att jag nästan studsade upp för trappan när det var morgon, fulladdad och glad över att min näsa inte rann och jag slapp ännu en dag med övervägandes av Michael Jackson amputeringar.
  Eftermiddagen tillbringades med att leka lite i snön med ungarna, byggde snögubbar och snölejon, samt att ännu en gång försöka förklara för lillkillen att jo, man måste kunna läsa om man har några planer på att göra någonting i sitt liv. Faktiskt.
  Vidd middagsbordet berättade jag för värdpappan och lillkillen att min pappa gör svärd, vilket resulterade i två par hängande hakor. Haha, det var nog första gången jag såg dem ha precis samma ansiktsuttryck, typ "Awesome!" Tydligen spelar det ingen roll om de är 6 eller 46 (??), svärd har precis samma effekt på killar i vilken ålder som helst. Verkade till och med som om värdpappan var lite halvsugen på att försöka frakta över till staterna... Jag vet inte hur tullen skulle reagera på det dock. Hehe... hade varit kul att försöka övertala dem att släppa genom ett vikingasvärd när jag kommer och hälsar på om ett par år! Jag tror det hade varit en utmaning att smuggla in ett paket Ahlgrens bilar...

Stack till Bordes för lite fika med Carina ikväll, har inte sett den människan på ett bra tag så vi hade typ miljoner grejer att snacka om. Kommer nog itne att träffa henne så mycket den här månaden för att hennes föräldrar kommer om en vecka, och sen kommer min släkt. Vi bestämde i alla fall att vi ska möta upp nästa vecka och anmäla oss till helgkurs i Long Island. Äntligen kommer jag igång med skolan! Mamma, du kan vara lugn...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hahah...klart svampbob rules !! Klart att man kan smuggla över svärd...vi bygger om ett till en behändig fällkniv bara, inga problem.

2010-03-02 @ 12:57:29
Postat av: Elinor

Haha jo, för fällknivar är de nog jättesugna på att släppa genom... ;) svampbob ftw!!

2010-03-03 @ 04:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0