Vilken tid det tar!

Jag fick ett ryck imorse. Redan när jag vaknade. Slog upp ögonen redan tio minuter innan klockan ringde och var (nästan) klarvaken. Jag vet inte om det berodde på att jag hade drömt att jag var med i Harry Potter och flög omkring på en kvast i Hogwarts och kastade tomater på Snape (väldigt konstigt för jag har inte tänkt/läst/kollat på Harry Potter sen i höstas. Om man inte räknar den gången för ett par dagar sedan då lillkillen frågade mig om Harry Potter fortfarande levde. Fortfarande...?? What to do? Säga att jomenvisst, du kommer att få ett brev när du fyllet elva som säger att du är en trollkarl! och låta dem vara glada eller låta dem möta världen genom att förklara att han inte finns på riktigt. Hmmm... Mina ungar brukar aldrig gå på historier när jag försöker berätta sådana, de är alldeles för smarta för det. På både gott och ont... ).
Jaja. Så fort ungarna stack till skolan började jag med tvätten och käkade sedan frukost samtidigt som jag läste The Manny (arbetsskadad eller vad?) innan jag stack till gymmet och mötte upp Beverly. Träffade en av människorna där som alltid är där på morgonen, han har alltid koll på vad vi au pairer har för oss.
  Prövade cross-trainern för första gången, det kändes jättebra! Skönt att slippa springa för då får jag bara håll hela tiden... Gjorde sedan alla styrkemaskinerna och cyklade lite, var lite darrig när jag var klar med GUD så skönt det kändes! Trots att jag borde ha varit helt trött kände jag mig fullpeppad med energi när jag stack hem. Långdusch, inpackning, insmörjning, ögonbrynsplockning och nu sitter jag här med nytorkade naglar och en frisyr som för en gångs skull inte står åt alla håll. Men vilken tid det har tagit! Klockan är nästan två och mina sex lediga timmar är nästan över! Hur skedde detta? Vad mycket tid många människor måste lägga på att se bra ut hela tiden, det måste ju ta en evighet!
  i vanliga fall orkar jag bara borsta genom håret, möjligtvis lite mascara om jag är på det humöret... orkar verkligen inte fixa mig när jag bara ska jobba med barnen ändå.
  Men idag känner jag mig nästan redo att sätta på mig de höga klackarna för en kväll på stan! Fattas bara en snygg klänning och lite smink så är jag redo! Hehe... passar utmärkt då att jag ska jobba till åtta minst och inte har några andra planer... Nåja, jag får se vad kvällen erbjuder.

Jag ska snygga till på mitt rum, sedan gå upp och laga lite mat till ikväll och stuva undan lite av tvätten i garderoben. Sedan ska jag hämta fem ungar från skolan, ska bli väldigt intressant då den ena playdaten aldrig har varit här tidigare... Nåja, torsdagarna brukar gå ganska fort. Synd att vädret inte är så underbart som det har varit de senaste dagarna så att jag bara hade kunnat släppa dem utomhus. Nej, men det kommer säkert att gå bra.
  Imorrn är det frdag, och jag vet redan nu att det förmodligen kommer att bli en ganska lätt arbetsdag. På kvällen ska jag äntligen få se Alice! Och så ska jag vara på gymmet kl 9 på morgonen för något som kallas för Zumba! Inte för att jag har så bra koll på vad det är egentligen, men kul kommer det nog att bli i alla fall. Speciellt för de andra om man ska utgå från mina koordinations skills.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0