Carnival

Igår när jag och tjejerna gjorde vårt veckoliga besök på Dunkin Donuts fick vi syn på något ytterst besynnerligt bland trätopparna andra sidan gatan. Ett pariserhjul!
Det visade sig att ett tivoli har kommit till stan! Med de inledande scenerna till the Notebook i huvudet bestämde vi oss för att gå ner dit ikväll. Det finns inte så mycket att göra i Livingston, så vi tänkte ta en paus ifrån bion nu när det fanns någonting annat i stan för en gångs skull.
Tivolit var inte så mycket att hänga i granen. Ännu mindre än Axels tivoli och utan chokladhjul (fast med gott om fjortisar). Vi tröttnade ganska snabbt, men då fick jag syn på något som fick hjärta att slå lite snabbare.
En tandlös liten gumma under en skylt där det stod phsycic readings! Jag har varit sugen på att pröva något sådant länge, och kunde inte hjälpa mig. Vad kunde det göra att pröva? Jag hoppade fram dit, och vi kom överens om att hon skulle läsa både i spåkulan och göra en "reading". Jättespännande!
Nåja, hon la den lilla spåkulan i händerna på mig, sa att jag skulle göra en önskan i huvudet. Sedan kupade hon händerna kring spåkulan, och började berätta.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Vissa saker kunde nog ha stämt in på vilken som helst... men vissa andra saker som hon sa om mitt förflutna gjorde mig nästan lite obekväm och väldigt, väldigt känslosam. Hon sa inte bara saker som jag gillade.
Sedan sa hon lite om saker som skulle komma. Att om en månad ska jag få ny tur och energi, och inom ett år kommer tre stora förändringar att ha ägt rum.
Är egentligen väldgit personligt, och trots att jag just nu bara känner för att sitta och diskutera det, vill jag inte dela med mig på bloggen vad hon sa.
Å just det! Sen stack vi till parken och spelade kubb istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0