Fransk potatisgratäng

Jag tror jag lyckades med ett al time low hälsomässigt igår. Först satte jag i mig en halv Ben & Jerrys på morgonen när jag kollade på Lost (himla förutsägbart avsnitt... så Jack är the chosen one? Nej, det hade vi ju aldrig kunnat gissa. Men jag gillar fortfarande Desmond och Ben, de är bäst!)
På kvällen hade jag tänkt gå till gymmet, men blev tvungen att åka till affären istället eftersom jag inte har haft balsam på en vecka och håret började utveckla ett eget medvetande. När jag kom tillbaka var klockan redan åtta, och jag gjorde en helomvänding. Laga mat? Fy vad jobbigt. Mot McDonalds! Gottade ner mig i soffan med min fiskburgade, surfade runt på bloggar och blev plötsligt jätteinspirerad att rita. Inspirerad på det sättet att man sitter där och så har det gått tre timmar fast man inte riktigt minns hur det gick till. En sak till, det här med att man måste öva för att bli duktig. Skitjobbigt. När jag börjar ett proket har jag alltid inställningen att det här kommer att bli ett mästerverk! En halvtimme senare är man så  frustrerad att man bara vill sudda och börja om. Inte så lätt när man försöker lära sig hur tuschpennor funkar. Slutade med att jag somnade alldeles för sent. Och drömde att jag var Lady Gaga.
Nu sitter jag och fördriver tiden medans potatisgratängen står i ugnen. Jag är faktiskt ganska duktig på att laga fransk potatisgratäng. Förra gången fick jag typ stoppa barnen från att käka upp hela. Potatis är gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0