I want to be a part of it

Den kvinnliga varianten är helt enkelt inte samma sak



Har åkt förbi restaurangen Jekyll and Hyde ett par gånger men aldrig haft en chans att gå in där. Igår ändrades detta. Om nu besöker New York MÅSTE ni in här. Maten är inte någon höjdare, men det ser verkligen ut som om man har gått in i någon film inspelning för en b-skräckis. Skelett hängde från taket, det fanns fejkvarulvar, mumier, skallar, kemiflaskor, plankor till golv, man åt i skenet från stearinljus, och Jekyll/Hyde hängde himself uppe på väggen. Dessutom hade de en killa vars jobb var att vara... konstlig. Han sprang runt i trasig kavaj, skrämde en genom att totalt invadera ens personal space mitt från ingenstans, möblerade om och petade på en.
Efterrätt från Magnolia Bakery



Jag och THE CUPCAKE



Fin dag i Greenwhich Village. Tyvärr råkade dessa fina träd vara över en lekplats, och Suss kallade mig peddo. Mindre smickrande.



Jag tyckte bara att den här skylten såg rolig ut. Jag menar... det är inte långt mellan plattformen och tåget. Och det är ju inte så att man, hoppsan, halkar och flyger med armarna sådär. Only in New York.
Fast jag såg ju en gång en kille i Knislinge fastna med foten när han skulle ut från bussen. Det kanske var det de egentligen ville varna för.



Tillslut hamnade vi i gräset i Central Park där vi kollade på alla som kastade frisbees och spelade fotboll. Nästa vecka ska vi också ta med oss det.

Det känns som om om jag skulle få för mig att berätta alla sjuka och roliga grejer som alltid händer oss när vi är ute på stan skulle inlägget ta upp halva sidan. En dag ska jag skriva en bok om New York och allt som händer här. Jag har varit här i sju månader, men känner att jag absolut inte har sett i närheten av allt som finns här en... skulle behöva flera år på mig att göra det. Finns ingen bättre stad, och jag är så glad att jag är här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0