Kubbkrig

Det har varit en riktigt bra dag idag! Det började med att jag fick prata med lilla Bengtsson i morse, det var ett bra tag sedan! Gjorde superroliga planer för framtiden, vilket satte mig i ett himla gott humör.
Ungarna skötte sig också väldigt bra. Mitt fnittriga humör smittade av sig på lilltjejen, slutade med att vi satt och sjöng Taylor Swift och Black Eyed Peas när hon gjorde läxan. Ibland kan jag inte fatta att hon bara är åtta år, hon kan vara dödsseriös och verkligen prata som en 13-14 åring, typ: Elinor, do you know why I didnt wanna wear my coat this morning? You know, its always warm at the schoolyard because thats where the sun rises, so I just take it off! Why should I need to bring it in the first place? And, like, we are not even out there for long.
Hon kommer att bli riktigt bossig om några år. Smart är hon med, riktigt smart. För smart för sitt eget bästa. Man kan inte lura i henne någonting!
Lillkillen var superhärlig idag. Han har börjat kolla på Pokemon på datorn, de riktigt gamla avsnitten med Brock och Misty som gick på TV4 på min tid. Superhärligt! Han kan rabbla hela Team Rockets inledningsfraser, höll på att garva ihjäl mig när han gjorde det idag när vi lekte Star Wars: Prepare for trubble, make it dubble... det är allt jag minns. Och så har han börjat sjunga på Lady Gaga låtar från radion med... så söt! 

Ikväll hade vi kubbspel! Carinas kompis som är på besök tog med sig kubb från Tyskland, och detta skulle ju spelas! Dödligt allvar, inte utrymme för misstag här inte. Förutom vi i det vanliga gänget var även Alex, en kille som vi känner med, och en helt ny tjej från Venezuela som hette Noelita med. Hon var superhärlig, hoppas jag träffar henne igen!
Anyway, det viktiga här är att vi i Svensklaget ( jag och Suss ) vann 4 av 6 gånger!!! Haha, underbart för tyskarna blev verkligen på dåligt humör av detta. Hade så himla roligt ikväll, skrattade så att jag höll på att trilla omkull...
Nej, nu ska jag svara på lite mejl och sedan sova, det är ju en dag imorrn också! Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0