Middag med gamla vänner

Idag har varit en betydligt bättre och roligare dag! Ungarna har skött sig (till stor del) och dessutom har jag träffat en av de gamla au pairerna som tog hand om mig när jag först kom hit. Hon åkte hem för typ tre månader sedan och har kommit tillbaka till staterna tillsammans med en kompis för att göra en roadtrip från kust till kust. Jag är såååå avundsjuk, det är precis det jag vill göra när jag slutar au pair jobbet!
Anyway, har precis varit på Chilis och käkat middag med henne och ett gäng med andra au pairer. Jättekul att träffa dem. Jag kan inte fatta hur länge jag faktiskt har varit här, sju och en halv månad... om ett halvår är jag hemma hur man än räknar och ser på det. Kommer snart att få hem papper om att åka hem och så... Känns som jättelång tid när jag tänker på det, men jag har sparat i stort sett all min semester tills nu. Jag har inte besökt några städer förutom NY här på östkusten, och inte heller Miami. Niagara fallen ska jag definitivt till nu i Juni.
Och.... har nog fixat planer till Memorial Day helgen... Tänker inte skriva på bloggen vad det är eftersom det alldeles säkert då kommer att bli inställt, men jag kan ge er en liten ledtråd:
Hmmm..? Vad ska jag göra? Kolla på Princess and The Frog? Ha Disneyfilms maraton? Den som gissar rätt får en positiv tanke från andra sidan Atlanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0