Sverige missar Eurovision... oh no!!

Kikade precis in på Aftonbladet och möttes av en bild där Anna Bergendahl ser ut som som hon är smått självmordsbenägen. Okeej... jag antar av domedagsrubrikerna att döma att det inte gick så bra för Sverige ikväll.
Vafan- är det någon som är förvånad? Jag har tyckt att låten var precis samma sövande, upprepande smörja som brukar komma från före detta Idol deltagare efter något år. Hur många är det egentligen som kommer med något bra? Som får en långvarig karriär? Som får några andra slags fans än 13 åriga tjejer som stavar puss med z?
Nej, svenska folket är trögt! Tjejen kan sjunga, ingen tvekan om saken, men låten... herregud, låten! Första gången jag hörde den stängde jag av efter typ tio sekunder. Finns det någon som egentligen tycker att refrängen är catchig?Känns som att jag hellre hade öppnat kemiboken igen än att frivilligt lyssna på This is my life.
Jag skyller på Anders Bagge! Bara för att han och den övriga Idoljuryn kallade henne fantastisk eller något för två år sedan tror halva Sverige att " Jo, hon är fantastisk. No matter what, gud vilken utstrålning hon har." Jag kollade precis om hennes Idol audition, och där var hon duktig, men nu? Så fruktansvärt intetsägande. Svenska folket är beroende av att folk ska säga till dem vad de ska tycka. Tänk efter! Vi är så desperata att klara av det här Melodifestivaljippot att vi röstar på vad fan som helst. Jag lovar, de flesta röstade nog på henne enbart på det hon presterade i Idol.
Vilka kalkoner vi skickar... bara för att vi "tror" att de är bra. För att vi gissar lite på att det är det som Europa gillar. Malena Ernman säger jag bara. Vad tänkte vi egentligen med där?
Jag tror det var Alexander Rybak som sa att man helt enkelt skulle köra på det som var enklast och catchigast. Stämmer helt. Inte någon himla operaföreställning med masker och vita långa klänningar, eller en intetsägande låt och hoppas på att ljusstavar i publiken ska kunna skicka oss till finalen.
Och Aftonbladet, det är inte Sveriges största fiasko genom tiderna. Herregud. Hur mycket ni än vill tro det och höja Sverige till skyarna i sådana här sammanhang så skiter större delen av Europa i Eurovision song contest. Fan vilket i-landsproblem.
Sveriges största fiasko genom tiderna? Glöm när vi förlorade Finland till ryssarna eller att vi lät nazister tåga genom landet. Det enda som kan matcha det här är alla andra år när vi har blivit orättvist behandlade i Eurovision eller när Sverige inte kvalificerade sig till fotbolls vm i sommar.
Jag tycker att det är underhållande att kolla på, mest för att kolla på knäppgökarna i kalkonkostymer och gud vet vad. Tradition, det är därför jag kollar på det. Det är liksom så dåligt och har så lite självdistans att det är bra. Som ett tågvrak, hur mycket man än vill kan man inte sluta titta.
Hm... okej, jag kanske överreagerade lite. Men jag är småtrött på att folk lägger ner mer tid på detta än på saker vi faktiskt kan och bör göra något åt. Och dessutom har jag inte ätit något onyttigt på hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Erika

Nu tyckte jag om hennes låt -den var ju mycket bättre än smörjan som Darin, Ola, Salem, Saade och de andra ställde upp med (min favoritlåt var dock "underbar"). Jag blev glad när hon vann, för mig visade det att vi skickade något som VI faktiskt tyckte var bra och inte vad vi trodde andra skulle tycka vara bra -som killpopäcklen som antagligen skulle klara sig bättre =)

2010-05-29 @ 15:01:53
Postat av: Elinor

Du är den första som jag har hört säga att den här låten var bra! Håller helt med om att de flesta andra bidrag borde ha låsts in. Är bara så trött på att höra folk klaga på den här låten, samtidigt som den vann;P. Motsägelsefullt Vilken var din favorit? Jag är glad att jag missade melodifestivalen i år, hörde inte en enda som var bra! kram

2010-06-01 @ 04:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0