Väntan

Igår var det 95 grader varmt här. I skuggan. Det blir 35 grader i celsius. 35! Fattar ni hur varmt det är? Utan minsta vindpust, jag trodde jag skulle dö när jag klev in i bilen för att plocka upp ungarna innan skolan. Alltså, det var så varmt att man knappt kunde ha händerna på ratten, jag höll på att tro att jag skulle bränna av skinnet på ryggen och om lutade mig tillbaka mot sätena.
När jag kom hem vid 10 på kvällen så var det fortfarande för varmt att ha jacka på sig. Jag knallade omkring i den mista sommarklänningen jag kunde hitta hela dagen, helt galet varmt.
När jag tittar ut nu så är det helt mulet. Och ser ut att blåsa. Inte konstigt att folk blir sjuka hela tiden, vädret här är ju lika schizofrent som ett mentalsjukhus. Gick med i en Facebookgrupp vid namn " NJ- the only state where you can experience all four seasons in a week". Stämmer så bra.
Sitter för tillfället och gömmer mig nere i källaren. Hela min dagsrytm är på väg att bli totalrubbad. Jag har inte fått min förmiddagsnap! Stoppa pressarna!
Först kom städerskorna, och det var okej. De brukar låta mig nanna ifred. Sedan kom rörmokaren som skulle komma både i måndags, tisdags och igår. Nu springer de omkring där uppe i köket allihopa och jag känner mig bara ivägen. Vågar inte gå och lägga mig eftersom då kommer de säkert plöstligt att knalla ner och säga att de behöver hjälp eller något.
Vad ska man egentligen göra när man får besök av rörmokare? Inte fan vet jag. Ska man stanna kvar i köket hela tiden och underhålla honom med sin kvinnliga charm? Ska man fly fältet? Ska man stå bredvid med en skiftnyckel och hjälpa till? Jag känner mig ju fortfarande som en utnyttjare när städerskorna kommer in.
Grejen är att så länge de är kvar kan jag inte gå in i köket och hacka upp fruktsalladen som var mitt uppdrag till ikväll. Det hela kommer säkert att sluta med att jag tvingas panikgöra det på en kvart senare. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0