Vegetable pizza

För första gången på jag vet inte hur länge har jag lyckats hålla mig undan från min kära dator tills efter att jag har slutat jobba. Jag gick inte ens in på förmiddagen för att kolla mejlen som jag alltid brukar göra!
Har precis kommit innanför dörren efter att ha sprungit lite ärenden, dvs köpa lite nytt smink, strumpbyxor och pizza. Det blir nog födelsedagsfest ikväll på Empire Rooftop för en av kompisarna i NY. Om Suss värdföräldar kan tänka sig att komma hem i tid så att man värdmamma kan köra oss till tåget. Jag typ dyrkar henne just nu, det är tredje fredagen i rad hon gör det. Om allt går enligt planerna, vilket det fan får göra den här gången, så kommer vi hem vid 9 tiden imorrn. Sova några timmar, och sedan bär det av in till staden. Jag och ovan nämnda norrländska har bokat hotel tills på måndag inne i stan, bara för att kunna svassa runt där och låtsas att vi bor inne i city. Ska bli så skönt att slippa bekyrma sig om att hinna med sista tåget på söndag kväll och bara kunna stanna ute så länge man vill... its the city that never sleeps! Jag lovar, sist vo var ute såg vi folk som åke rullskridskor längs Grove street och polishästar vid 5 på morgonen. Jag sprang ut för att klappa dem, men då hade de redan hunnit försvinna.
Vi har inte gjort så många planer för vad vi ska hitta på, men Greenwhich Village står så klart på listan. Och Central Park. Kanske Coney Island, där har jag inte varit ännu. Hade varit kul att se det.
Jobbmässigt har jag haft en väldigt mysig dag. Lillkillen var på playdate, så lilltjejen och jag läste Harry Potter, spelade piano och var ute och plockade ihop stenar till en skoluppgift. Hon var så himla go idag!
Nej, jag ska nog strax ta en powernap för att orka hela natten och sen blir det duschen. Ses på andra sidan natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0