Julkort?

De senaste månaderna har jag blivit galen i det mesta som har med mönster och grafisk design att göra. En stor del av dreggeltiden som tidigare ägnades åt kläder har sakta med säkert förflyttats till att dreggla över tygmönster. Och mönster i allmänhet. Gardiner, tygkassar, sängkläder, överkast, filtar, t-shirts (fast just det har jag dregglat över i flera år...), muggar, tapeter, skivomslag osv. Jag har till och med funderat på att utbilda mig till tygdesigner. Alltså att SY kläderna håller jag mig borta från, men hur kul hade det inte varit att rita tapetmönster och saker i den stilen?! Ni tycker väl att jag låter galen nu men jag har verkligen fått dille på det.
Med detta nya intresse så har jag upptäck en del nya bloggar, och på en av dem visade de upp supersöta julkort. Jag. Älskar. Julen. Jag borde kunna göra egna julkort! Hur svårt kan det vara? Problemet är ju bara att det kostar så jävla mycket att trycka. Kanske gör ett par nu när jag nästan är färdig med kalendern. Där ska jag bara rita om en bild, försöka hitta en A3 scanner och sedan lägga upp dem på sidan, och voila! Färdigt! Borde vara klart till nästa helg. Sedan ska jag börja skissa på projekt Julkort och se vart jag landar.
.
Varit en busy dag idag. Var uppe redan kl 8 och städade det jag skulle ha städat. Louise hämtade mig kl 10 idag och sen körde vi ut till hennes salong som öppnar i Everöd på tisdag. Gud vad det är fint där. Äääälskar speglarna som hon har. Hjälpte till att packa upp, åt lite mackar och sedan fixade hon mitt hår innan vi gick runt hela byn och delade ut flygblad. Ska nog klippa mig där nere på måndag. Gud vet att det behövs. Blir en lugn kväll med Idolmys ikväll. Imorgon ska vi ha traditionsenlig skräck kväll hemma hos pappa, och på söndag blir det kanske bio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0