Snö!

Nu snöar det äntligen! Jag är så trött på regn och lera och dimma att jag blir deprimerad varje gång jag tittar ut genom fönstret på morgonen. November är en av de segaste månaderna. De senaste dagarna har jag bara kännt mig frusen, trött och haft ont i huvudet. Lite feber med. Hoppas det försvinner tills onsdag. Trist, men det är ju normalt den här årstiden.
Innan i morse sa jag till mig själv att, ok, om det börjar snöa idag får du lyssna på julmusik. Och nu snöar det! Men, jag vågar inte börja lyssna på julmusik ännu. Får vänta tills om en vecka då vi ska sätta upp alla julstakar. Har en känsla av att när jag börjar lyssna på julmusik, kommer det vara det enda som jag lyssnar på till mitten av januari. Får dra på det lite.
Kommer nog att spendera dagen med katten i sängen och kolla på gamla julkalendrar. Förresten såg jag några klipp från årets julkalender för ett tag sedan. Det ska tydligen handla om en familj som flyttar ut på landet till ett hotel där det spöar. Okeeeej, det känns igen lite. Har de bara plagierat Mysteriet på Greveholm? Nåja, det här årets julkalender kan ju inte vara sämre än förra årets. Ska faktiskt kolla på den! '
.
Nu är det helg i alla fall! Det enda jag har planerat är att se Harry Potter på söndag! Det ser jag fram emot. Och byta till vinterdäck imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0