Vinterdäck

Så var det söndag igen, herregud vad tiden går undan! Men det ska jag väl vara glad för, den här veckan har inte varit någon höjdare precis.
Hade en jättemysig fredag i alla fall. Tillbringade eftermiddagen med att sitta i sängen med mina katter, äta clementiner och kolla på gamla julkalendendrar medan snön föll ner utanför fönstret. På kvällen kollade jag oich Louise på Harry Potter 4, men jag gick hem och la mig ganska tidigt.
Igår blev det att åka ner till far för att byta vinterdäck. Vad jag inte insåg var att JAG skulle lära mig byta vinterdäck. Ohmygod. Enligt pappa måste jag kunna det, för när jag väl kommer att få punka så händer det tydligen en regning novembernatt mitt i skogen med vargar som stryker omkring ett par meter därifrån. Jaja. Var bara att sätta igång. Men jag klarade det! Nästan... Lärde mig även att pumpa däck. Höll på att frysa ihjäl på kuppen. Var typ två plusgrader och att hålla på att tvätta däck i slasksnö som vi också var tvungen att göra är ingen höjdare. Stannade bara hemma och kollade på tv med mamma efter denna strapats.
.
Jag har verkligen kommit in i julstämmningen! Jag har börjat knarka julmust och känner nästan lukten av julmat... jag har mer julkänsla nu än vad jag hade på hela förra året. Ska städa upp utanför rummet nu, och sen ska jag sätta mig ner och rita upp ett julkort som vi ska beställa hem. Ikväll blir det Harry Potter på bio, kan knappt vänta! Är det någon som har sett den än?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0