10/10 10

Jag känner mig på så himla gott humör idag. Slår vad om att det till stor del beror på vädret. Jag älskar den här årstiden. Det är så mysigt när alla löven får massa färger precis innan de försvinner, när luften är kall och frisk men inte så kall att man behöver klä ut sig till eskimå för att inte frysa ihjäl och man har en bra anledning till att dra igång filmmaraton, tända doftljus och ligga i sängen med en kopp te. Sommaren är härlig, men är det bara jag som tycker det känns påfrestande i slutet av augusti och större delen av september då det fortfarande är ganska varmt? Man har fortfarande sommarkänslan, men samtidigt ska man plugga/jobba. Jag känner mig i alla fall ur fokus just den tiden på året och föredrar när hösten har kommit igång.
Fast jag antar att när november har kommit igång och alla fina löv är borta så kommer jag att spy galla över det.
.
En annan anledning till att jag är på ovanligt gott humör är att jag har bestämt mig för vad jag ska plugga. De närmaste åren i alla fall. Ärligt talat känns det som om en börda har lyfts från mina axlar. Att hela tiden gå runt med osäkerheten på vad jag ska välja har gjort mig galen. Jag har i alla fall valt, ska söka in så fort jag får chansen nästa vecka och det känns superbra. Helrätt.
.
Har haft en härlig helg annars. I fredags åkte som sagt jag och Emma upp till Violete i Växjö för lite utgång. Klubben som vi gick till var jättemysig, men jag måste säga att jag var besviken på DJn. Han spelade typ soul, jazz och reggae. Jag har egentligen inget emot reggae, men soul och jazz är liksom inte min grej. Jag tror han spelade typ en rocklåt under hela kvällen. Det roligaste var nästan på förfesten när Violete och jag till Emmas förtret gjorde vår egen version av tre olika musikaler. Hur skönt som helst att få se lite nya ansikten i stället för de gamla vanliga härifrån. Växjö verkar vara en helt okej stad.
.
Ska snart ner till pappa och lämna lite grejer, samt hämta mina gympaskor som har stått där i typ en månad. Sedan blir det en powerwalk med fröken Persson i höstvädret. Ska nog satsa på en lugn kväll efter det, ska ju upp tidigt imorgon och efter det ska jag hjälpa moster Berit i hemmet igen. Går i personlig assistent träning hos henne.

Kommentarer
Postat av: VK

Nästa gång gör vi vår version av danserna också, det kommer med största säkerhet glädja Emma ;)

2010-10-10 @ 14:05:03
Postat av: Erika

vad blev det för utbildning nu då? =)

Skönt att ha det utklurat iaf.

2010-10-10 @ 17:19:57
Postat av: Elinor

Erika: Det blir två kurser i vår, en i konst och en i skrivande, i Malmö antagligen. Sedan folkhögskola och sedan fortsätta mot konst/designhållet med journalist som back up! Känns jättebra, ska anmäla mig i veckan:)



VK: Vi skulle göra tvåmansversioner av alla musikaler med kostymer, karaoke och allt;) och binda fast emma i en stol och hjärntvätta henne med det mohahaha;)

2010-10-10 @ 19:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0