Årets sista dopp

Hade en helt okej dag igår. Gillar kursen jag går på mer och mer, igår föreslog ledaren Katta att vi kunde göra digitala CVn, spela in film där vi presenterar oss själva och lite andra skojiga saker med datorn. Jennie och jag höll på att hoppa ur stolarna och springa rätt upp till Stenforsaskolan för att skriva manus och leka med kameror, bloggnördar som vi båda har blivit under varandras inflytande, vid tanken på denna "videoblogg". Hihihi.
.
Kom hem och försökte sova ett par timmar, vilket var lönlöst. Varför behöver man alltid gå på toa när man är som tröttast? Då vaknar man ju bara liksom. Lillen höll mig sällskap, sträckte ut sig över hela sängen så jag fick kura ihop mig i ett hörn.
Gick ner till pappa för att mata Lennartkatten med Louise senare på eftermiddagen efter att ha straffat ett tomt smörpaket för att jag glömde att köpa jäst till pizzan jag hade sett fram emot att laga. Snacka om att vara besviken. Istället fick mamma och jag nöja oss med klibbig pasta och vegetariska köttbullar samtidigt som vi planerade vad vi skulle göra med de sex miljonerna vi hoppas vinna. Resa till Sydafrika, Asien och USA inplanerad. Hoppas hoppas hoppas!
.
Gick sedan hem till Louise igen för att titta på Idol (surprise!) och måste säga att jag har ett par favoriter där nu. Tjejen som sjöng Jumpin Jack Flash, hur bra var inte hon? Såg så himla cool ut med, så vill jag också se ut! Och den sista som sjöng The Scientist. Jag är kääär. Vem som än sjunger den låten har ett försprång till mitt hjärta. Men Andreas Wiese? Seriously? Jag gillar inte alls hans låtval och han har ingen utstrålning, han är inte rolig att titta på. Usch.
Träffade lite folk, och kvällen avslutades i en skog med Lowe och hans kompis som hade varit ute och fiskat. I en båt. I mörket. I sex plusgrader.
Jag fick för mig att jag skulle känna på vattnet, och det var helt mörkt. Alltså trallade jag ner till det som jag trodde var vattenbrynet. Plask, och så stod jag med mina Converse rätt i vattnet. Bra där Elinor.
Så kallt var det inte, och mina skor behövdes faktiskt tvättas.
.
Ikväll blir det utgång i Hässleholm, men först blir det powerwalk med Louise om vädret inte blir för kasst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0