Bad blogger

Det var nog ett tag sedan jag skrev sist. När var det? I tisdags? Anledningar till att jag inte skrivit någonting:
1. Typ ingenting kul som är värt att skriva om har hänt.
2. Jag har haft en massa saker att tänka på och känt mig mer eller mindre sönderstressad den här veckan.
.
I onsdags körde jag lillebror runt halva Östra Göinge, handlade, var uppe i stallet, letade praktikplats och arbete. Plus att jag var på kursen.
I torsdags var jag på kursen, sedan hos moster och hjälpte till lite igen, svängde inom stan för att leta efter halsduk men kom hem med tröja, handlade lite mer mat, matade Lennart-katten och körde hem för att laga mat vid typ halv 7.
Idag är den enda dagen på den här veckan som jag har haft lite tid att slösa bort. Hade bestämt med tyskorna och Suss att vi skulle ha Skype conference kl. 13. Hahahaha. Yeah right. Vi loggade in på Skype, bara för att upptäcka att vi inte kunde videosamtala mer än två åt gången. Okej. Så vi bestämmer oss för att pröva cama på msn. Bara det att Rowena inte har msn. Dessa tyskar alltså. Jag och Suss fjantade oss en bra stund där innan Carina loggade in och berättade att vi måste ladda ner ooVoo, där man ska kunna videoprata flera stycken. Sagt och gjort, tog fem minuter. Och tyskorna verkade ha käkat sölpiller idag, för det tog 25 minuter innan de kom in och hade installerat klart på sina datorer. När alla väl kom in på sajten, funkade inte Rowenas ljud, så vi fick köra teckenspråk ett tag, och precis när hennes ljud började fungera bestämde sig Suss dator för att den minsann inte tyckte om det nya datorprogrammet och bestämde sig för att logga ut var 30 sekund. Nåja, slutade med att tyskorna och jag pratade, att Suss dök upp och sa tre ord innan hon försvann och vi fortsatte vår diskussion. Vi hann prata typ en halvtimme innan tyskorna var tvugna att gå, och efter det snackade jag och Suss lite på Skype. Gud vad komplicerat det ska vara! Höll på att trilla av stolen så mycket jag skrattade åt alla program och problem. Dålig humor? Vi fick i alla fall prata och bestämde oss för att ha conference call snart igen!
.
Ikväll har jag återuppväckt mitt föreningsintresse. De ska ha tävlingar uppe i stallet imorgon, och jag följde med Louise dit för att hjälpa till med att göra iordning kafeterian. Vi fick pizza som aldrig är fel och fick höra en massa skvaller om Snapphaneskolan, wooohooo, typ! Så glad att jag slipper det stället, men det var kul att lärarna är likadana som för fem år sen. Haha, är inte förvånad.
.
Imorgon ska jag hjälpa till på tävlingarna med, och sedan blir det fest på kvällen. Nu ska jag kolla på South Park och äta glass innan jag lägger mig tidigt, ska vara där 8 imorgon. Vad ska jag ha på mig? Slängde ju alla ställkläder typ innan jag åkte till USA...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0