Besök i Älmhult

Vilken dag!
.
Efter en rolig fredagskväll, som slutade med att jag låg i en bäddsoffa och sjöng introt till Svampbob kl 5 på morgonen, blev det bara ett par timmars sömn. Försökte somna om efter att jag vaknade första gången, men lyckades inte så jag låg i sängen och hamnade i en sådan halvsömns dvala i ett par timmar. Sov över hos Jenny i Hässleholm vilket var hur bekvämt som helst. Så skönt att slippa krångla för att komma hem mitt i natten! Kul att komma ut och dansa lite, men dansgolvet var så packat att man fick slåss för sitt utrymme. Trist att Hässleholm bara har ett uteställe nu för tiden. Det är ju i alla fall bättre än Knislinge där det som har öppet till senast på kvällarna är Preem som stänger kl 22.
Hoppas på att få komma ut och skaka lite rumpa snart igen!
.
Louise ringde och drog mig upp ur sömn dvalan vid 10. Någon timme senare plockade hon upp mig och vi begav oss till Älmhult där hon klippte sig och jag lusläste tre nummer av Se & Hör. Så fin blev hon, nu är jag jättesugen på att fixa till mitt hår jag med! Det är verkligen dags om man säger så...
Blev en liten pizza innan vi stack till Ikea. Vuxenpoäng för att man åker till Ikea bara för att kolla på möbler även om man inte ska köpa nåt! Jag hittade en massa saker som jag vill köpa, bland annat en jättefin liten byrå. Hade verkligen behövt ha någonstans att göra av alla viktiga papper, kläder och ritgrejor som inte får plats i skrivbordet och den vanliga byrån. Den vanliga byrån är så överbelastad att lådorna håller på att gå sönder, förstår ni vad jag menar?
De hade satt fram julgrejerna med! Jag hade kunnat stå där och bara stirra, men det fick jag tydligen inte. Vi ska dit senare i höst och köpa lite mer grejer när vi har pengar. Jag fick i alla fall med mig hem doft och blockljus för hela hösten/vintern nu. Supermysigt!
Höll nästan på att somna i bilen på väg hem. Ska strax vara sällskap åt fröken Persson som ska vara taxi, men sedan ser jag fram emot att somna tidigt ikväll.
.
Imorgon har jag inte en aning om vad som händer. Har inte motionerat alls den här veckan så jag ska försöka gå ut i skogen en runda om vädret tillåter. Att jag ska sova på morgonen är en självklarhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0