Höst

Jaha, nu har det fina vädret övergivit mig och bytts ut mot regn, massa massa regn. Hörde att det skulle bli så hela veckan, blä.
Sista veckan på kursen nu! Tre dagar kvar, sen får jag tillbaka mina sovmorgnar! För ett tag i alla fall. Eftersom jag inte har några andra planer idag tänker jag bara ta det lugnt och söka lite jobb om det finns, känner mig inte riktigt i form. Antagligen är det för att hösten har kommit. Snart ska jobbcoachen ringa, funderar på att lägga mig ner och ta en powernap innan, känner mig helt slut. Verkligen en jättespännande dag, inte sant?
.
Är det bara jag som ser sjukt mycket fram emot Halloween? Jag är jättesugen på att klä ut mig och sminka sönder ansiktet allt jag kan. Igår kom jag på att det är ju Halloween nästa helg! Jag håller inte med svenska almenackan som säger att Halloween är fjärde november, klart att det är 31 oktober! Blev helt inspirerad i helgen när jag surfade runt på youtube och kollade på massa makeup tutorials. Hoppas bara att det blir någon Halloweenfest nu... annars kanske jag kan gå ut och köra bus eller godis ensam? Bara för att klä ut mig? Men det kanske är lite freak varning på det...

Kommentarer
Postat av: Erika

vet inte vad du har för almanacka, men Halloween är alltid 31 oktober - och den svenska högtiden Alla Helgons Dag är 6 November Jag är inte säker på om det alltid är 6 November eller alltid den första helgen i November men Halloween och Alla Helgons Dag sammanfaller aldrig.

2010-10-19 @ 16:04:23
Postat av: Berit

Alla helgons dag är första lö i nov.

2010-10-19 @ 17:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0