Lekt trädgårsarbetare

En fråga: har Halebop medvetet gjort sina reklamer till det jobbigaste som det finns att lyssna/titta på i massmedia just nu? De har liksom samma effekt på mig som naglar på en svart tavla har för andra. Jag klarar verkligen inte av dem! De gör mig arg på något sätt. Jag kan sitta och vara helt tillfreds med livet, och så hör man den där skitlöjliga rösten säga " Boppmusiiiik", bara för att sedan sätta igång en låt som jag inte ens skulle lyssna på om jag fick betalt för det. Plötsligt känner jag mig som Godzilla och vill bara förstöra ett gäng byggnader. Så fort man ska kolla på en video är den där ungen och dansar i rutan. " Ahaa, Hallebopp!" Alltså, nej... jag gillar inte reklam i vanliga fall men Halebop tar priset. De ger en inte ens något erbjudande! Vad är då meningen med reklamen? Och ger de en något erbjudande har jag missat det eftersom det är omöjligt att fokusera på något annat än hur mycket den går på nerverna.
.
Förutom att ha gjort planer kring att leta upp Halebops PR avdelning och tala ut så har jag svurit lite över försäkringskassan, hjälpt moster med att skörda typ 300 paprikor samt tömma krukor och tänkte att jag ska strax ner och laga tomat och lökpaj till middag. Sov inte jättebra i natt, så jag ska se till att jag lägger mig tidigt. Imorgon är dagen D då jag ska ansöka och även leta lite praktikplatser med, så jag vill gärna vara lite utvilad så jag inte råkar anmäla mig till någon teknikutbildning. På kursen imorgon kommer ett par killar och ska prata om sociala medier och jobbsökande, typ Facebook och bloggar. Det ska bli intressant. Skulle vara kul att bygga en hemsida när jag får mer tid, med en blogg som är lite mer profilerad än mitt flummiga liv. Men innan det ska jag försöka göra klart kalendern som jag har snackat om (men jag har nog inte nämnt den i bloggen), har gjort mer än halva nu men skulle behöva någon som sparkar mig i häcken och säger att jag måste sätta fart. Jag kämpar på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0