Oh the drama!

Det har varit en riktigt dramatisk morgon. Lillen (katten som är så stor att han skrämmer små barn och hundar bara genom att visa sig) ville inte ha någon frukost. Genast blir mamma orolig och underättar mig om situationen, han var ju sjuk förra året. Fick lite panik, och det i kombination med att jag inte har sovit bra i natt fick mig att bli totalt deprimerad under morgonens första timmar. Han ville inte ens äta när jag viftade med maten under näsan på honom, han stirrade bara konstigt på mig. "Nu har det slått slint totalt" sa hans ögon innan han somnade om. Mina katter är ju mina små sötnosar, saknade dem nästan mest av allt när jag var i USA och skulle någonting hända dem skulle jag bli helt knäckt. Älskar verkligen mina små djur.
Alltså. Våra katters absolut största hobby är att äta. Det har gått så långt att vi måste ställa en stol framför kylskåpet så att de inte ska bryta sig in där, de försöker sno tomater när man hackar grönsaker och vi kan inte längre låta kakor/muffins/bröd stå framme i sina formar, för då äter de sig mätta på det. Bakade muffins igår ju och lät dem svalna på köksbordet, men när jag kom ner möttes jag av tre tomma muffinspapper, ett nersmulat köksbord och toppen avätna på ännu ett par muffins.
Att våra katter tackar nej till mat händer bara inte. Jag undrar om helvetet har frusit till is med. Snart ser jag väl en gris flyga förbi fönstret.
.
Jag tror att Lillen vet hur oroliga vi blir om vi inte äter, och att det här var en hämndaktion för att han var ute i regnet häromdan. För precis när mamma och jag suttit och oroat oss på telefonen gick jag ut i köket, och det tog inte en minut innan han hade sprungit efter mig och skrek efter lunch.
Ja, eller så har jag bara en katt som sover så djupt att han inte vaknar när det är matdags. Ni som har katter vet hur det är.
.
Ska strax ner och köpa mat till ikväll, det blir vårrullar och ris, gott! Har även skickat iväg ett par mejl angående jobb, AF och CSN. Får lika mycket panik varje gång jag tänker på det. Ikväll blir det utgång i Hässleholm, imorgon filmkväll? Hoppas på en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0